Site icon מקומון רמת גן

למצוא את מקום המגורים המתאים בגיל השלישי- כך תעשו את זה

קרדיט: pexels.com

במיוחד היום, כאשר הרפואה מתקדמת מאוד ויש עליה בתוחלת החיים, הגיל השלישי הפך להיות שלב משמעותי מאוד בחייו של אדם. הוא גם הפך להיות שלב לא קצר (וכמובן שאנחנו מאחלים לאריכות ימים). מעבר לכך,  אדם יכול לעבור בו שינויים במצבו הפיזי, המנטלי וגם הרגשי. התאמת מקום מגורים המהווה עבורו גם מסגרת שנותנת ביטחון היא דבר חשוב. ישנם גם סוגים שונים של מקומות דיור לאנשים בגיל השלישי. לרוב,  אדם שאינו מתמחה בתחום יחפש בית אבות בצפון למשל כשכלל לא ייתן את הדעת על ההבדל בין בית אבות לבין דיור מוגן או מוסד סיעודי. כיוון שזהו נושא בעל חשיבות רבה הן מבחינת איכות חייו של העובר לאותו מקום והן מבחינה כלכלית, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום.

בית אבות, דיור מוגן ומוסד סיעודי: מה ההבדל בין כולם?

אפשר להניח את כל השלושה על גבי סקאלה, החל מהמוסד שיש בו את החופש והעצמאות הרבים ביותר ועד המוסד בו נמצא אדם שיכולותיו הפיזיות ופעמים רבות גם המנטליות אינן מאפשרות לו לחיות חיים עצמאיים והוא תלוי באדם אחר. המוסד בו ישנה העצמאות הרבה ביותר הוא דיור מוגן. למעשה אדם חי בדיור מוגן חיים עצמאיים לחלוטין. הוא מקבל מסגרת עוטפת הכוללת שירותים רפואיים במקום במידת הצורך, ישנם חוגים או אפשרויות אחרות לשעות הפנאי והוא מקבל גם מסגרת חברתית. בדיור מוגן ניתן לרוב לבחור בין סוגים שונים של דירות, כולל דירות מעוצבות ולא קטנות. בית אבות הוא "מוצר הביניים". אדם נמצא בבית אבות כאשר הצרכים שלו רבים יותר. בית אבות בדרום ובכלל יספק ארוחות ושירותים נוספים המאפשרים לדייר לקבל את השירותים להם הוא זקוק. מוסד סיעודי או בית אבות סיעודי מתאים לקשישים שיכולתם התפקודית מוגבלת וזקוקים לעזרה לעיתים תכופות.

מבולבלים? פנו לחברה שתעשה את ההתאמה עבורכם

בין אם אתם מחפשים מסגרת עוטפת יותר עבור עצמכם ובין אם אתם מחפשים את המסגרת המתאימה להורה/ים הקשיש/ים, היום ישנן חברות אשר כל תפקידן ומומחיותן הוא לעשות את הבדיקות עבורכם, לערוך השוואות בין בתי אבות שונים בהתאם לצרכים, לציפיות שלכם מהמקום וגם בהתאם לתקציב שלכם. בחרו חברה שבה אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום, בעלי ידע והיכרות רבה עם הגיל השלישי מכל ההיבטים, החל מההיבט הרפואי, דרך ההיבט הרגשי ועד ההיבט הסוציאלי. הדבר יהפוך את החיפוש לפשוט יותר ואת הכניסה למוסד הנבחר לנוחה יותר.

גולדן אייג' היא חברה שמתמחה בחיפוש והתאמה של מוסד לכל אדם בהתאם לצרכיו ורצונותיו. חיפוש מקומות נעשה על סמך שיחה עם הלקוח ואפיון מעמיק שלו. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version