Site icon מקומון רמת גן

למה צריך שמאי מקרקעין ברמת גן?

רמת גן, עיר מרכזית באזור מטרופולין תל אביב, נחשבת לאחת הערים המבוקשות והמתפתחות בישראל. עם מערכת חינוך איכותית ואזורי מסחר ותעסוקה, רמת גן מציעה מגוון רחב של הזדמנויות נדל"ן. השוק המקומי הדינמי מצריך הערכות שווי מקצועיות ומדויקות, מה שהופך את שירותי שמאי המקרקעין ברמת גן לחיוניים ביותר. הנה כמה סיבות מרכזיות לכך ששמאי מקרקעין ברמת גן הוא צורך הכרחי.

צילום: יח"צ

הערכת שווי נכסים מדויקת על ידי שמאי מקרקעין ברמת גן:

הערכת שווי נכסים ברמת גן היא פעולה מורכבת שדורשת ידע מעמיק בשוק המקומי. בעיר ישנם נכסים מסוגים שונים: דירות בבניינים גבוהים, בתים פרטיים, משרדים, חנויות ועוד. שמאי מקרקעין מקומי מכיר את השוק, את ההבדלים בין השכונות, את הקרבה למוסדות חינוך, תעסוקה והשפעתם על שווי הנכסים. הערכה מדויקת של שמאי דירות ברמת גן מאפשרת לבעלי נכסים, קונים ומוכרים, לקבל החלטות חכמות ולנהל משא ומתן בצורה יעילה יותר.

שמאי מקרקעין לבית משפט:

עסקאות נדל"ן רבות טומנות ליקויים משפטיים וחבויות לרשויות המס המשפיעים על שווי הזכויות. כאשר מדובר בנכסי ירושה, דיירות מוגנת או סכסוכים משפטיים, שמאי מקרקעין ברמת גן יכול לספק חוות דעת מקצועיות אשר יכולות לשמש כחוות דעת לבית משפט. חוות דעת שמאית מקצועית יכולה להבטיח את זכויות הצדדים, תוך הבטחת הערכת שווי נכונה של הנכס.

ליקויים משפטיים ותכנוניים במקרקעין:

שוק הנדל"ן כרוך בסיכונים ורב הנסתר על הגלוי. שמאי מקרקעין ברמת גן יכול לסייע בזיהוי ליקויים משפטיים ותכנוניים. לדוגמה, לפני רכישת נכס, השמאי יכול לבדוק אם קיימות בעיות משפטיות או בעיות תכנוניות בנכס. ידע מוקדם על בעיות אלו מאפשר לקבל החלטות, להימנע מהפתעות בלתי נעימות ולמנוע הפסדים כספיים.

תמיכה במהלכי מכירה וקנייה:

תהליך מכירה או קנייה של נכס הוא תהליך מורכב ודורש ידע מקצועי נרחב. שמאי מקרקעין ברמת גן מסייע במהלכים אלו בכך שהוא מספק הערכות שווי מדויקות על ידי שילוב של כמה דיסציפלינות. השמאי בוחן את מצבו המשפטי של הנכס, את מצבו התכנוני ואת הפוטנציאל העתידי של הנכס. שמאי מקרקעין ברמת גן יכול לחקור את זכויות הבנייה שחלות על הנכס ולקבוע את השווי שלו הנגזר מהתכנון העירוני.

מה צריך לדעת שמאי מקרקעין ברמת גן על מיסוי מקרקעין?

שמאי מקרקעין ברמת גן חייב להיות מעודכן בכל הנוגע למיסוי מקרקעין כדי לספק ייעוץ מקצועי ומדויק ללקוחותיו. מיסוי מקרקעין כולל כמה סוגי מסים עיקריים כמו: מס שבח והיטל השבחה. הבנה מעמיקה של המיסים הללו היא חיונית לשמאי מקרקעין כדי להעריך בצורה מדויקת את השווי הנקי (נטו לאחר תשלומי המס) של הנכס.

מס שבח:

מס שבח חל על מוכר הנכס בעת מכירה. שמאי מקרקעין חייב לדעת את כל סעיפי החוק בכדי לחשב את המסים הללו בהתאם לחוקי המיסוי העדכניים, כולל כל הפטורים וההנחות האפשריים.

סעיף 49ז לחוק מיסוי מקרקעין הינו סעיף חשוב שיש להכיר. סעיף זה קובע תקרת פטור ממס לדירות אשר תמורתן מושפעת מזכויות בנייה נוספות.

ידיעת החוקים מאפשרת לשמאי לבצע הערכות שווי בצורה הטובה ביותר ולהיערך נכון להוצאות המס הצפויות.

היטל השבחה

היטל השבחה הוא מס המוטל על עליית שווי הנכס עקב אישור תוכניות בניין עיר (תב"ע) או מתן היתרי בנייה, לרבות אישור לשימוש חורג והקלה. שמאי מקרקעין ברמת גן צריך להבין כיצד לחשב את היטל ההשבחה ולבדוק אם יש זכאות להקלות או פטורים.

בחישוב זכויות בנייה אשר אין כדאיות כלכלית לניצולן, שמאי מקרקעין ברמת גן צריך לתת מקדם דחייה.

לדוגמה:

בבית פרטי שנבנה לפני עשר שנים אושרה תכנית המתירה הקמת מרתף 100 מ"ר.

נכון להיום, הבית רק בן 10 שנים ואין כדאיות כלכלית להרוס בית בשביל מרתף.

בהנחה וחייו הכלכליים של הבית הם 50 שנה, השמאי ידחה את המס ב – 40 שנים.

לפיכך מקדם הדחייה יהיה 9.7% בשיעור היוון של 6%.

לסיכום:

בבחירת שמאי מקרקעין ברמת גן, יש לשים לב לשליטתו של השמאי במגוון תחומי שמאות המקרקעין. שמאי מקרקעין עם הבנה מקיפה בסביבה הכלכלית ובנושאי מיסוי היקפיים יכולה לסייע לבור לאיכות של השמאות שיקבל הלקוח הסופי.

Exit mobile version