Site icon מקומון רמת גן

לכל מקום יש תחליף

אנשים אשר סובלים ממחלות נפש, טראומות נפשיות, תחלואה כפולה ועוד, צריכים לקבל טיפול התואם למצבם. אותם אנשים יכולים לפנות לטיפול פסיכולוגי בקהילה או לטיפול פרטי וכן לגשת לפסיכיאטר בכדי שיותאמו להם תרופות שמתאימות למצבם. לא מעט מאותם נשים יצליחו להשתקם מטיפול מעין זה. בניגוד אליהם, ישנם אנשים שטיפול מעין זה לא יסייע להם והם יקבלו מהפסיכיאטר המלצה והפניה לאשפוז פסיכיאטרי שיעניק להם את המענה המלא והמקיף ביותר לבעיה שממנה הם סובלים ויסייע להם בשיקום חייהם. יחד עם זאת, ישנם לא מעט אנשים אשר לנוכח ההבנה כי הם חייבים טיפול מקיף ואינטנסיבי לצורך שיקום, אינם מעוניינים להתאשפז, עבור אותם אנשים ישנם חלופות אשפוז, כאשר האופציה הטובה ביותר העומדת על הפרק היא בית מאזן.

קרדיט: freepik

מהו בית מאזן?

בית מאזן הוא למעשה מסגרת טיפולית שמהווה תחליף איכותי לאשפוז פסיכיאטרי. במסגרת המדוברת כל מטופל יקבל תמיכה מלאה למצבו, תוכנית טיפולים אישית ואינטנסיבית בהתאם למצבו אשר תנוהל על ידי צוות מקצועי וסביבה תומכת. בית מאזן רלוונטי עבור מגוון מצבים שונים כגון: אדם אשר סובל מטראומה נפשית ומחפש טיפול בטראומה נפשית משמעותי, שיסייע לו לשקם את חייו שכן, הוא לא מצליח לחיות בצורה תקינה בגין אותה הטראומה שהוא עבר ואף פיתח פוסט טראומה. אדם מעין זה ללא ספק יזדקק לטיפול משמעותי יותר מכפי שניתן לקבל בצורה הרגילה, אך אם הוא לא מעוניין באשפוז פסיכיאטרי, הוא יכול לקבל את הטיפול האינטנסיבי הנחוץ לו בבית מאזן. גם אדם אשר סובל מחרדות קשות מאוד ובכדי להשתקם ולטפל בבעיה זקוק לאשפוז פסיכיאטרי יכול לבחור בבית מאזן וגם אדם שסובל מדיכאון וחרדה קשים. גם אדם שסובל מתחלואה כפולה יכול לבחור בבית המאזן. בית מאזן רלוונטי לכל אדם שזקוק לשיקום בגין מצוקה נפשית משמעותית מאוד שמעיבה על חייו.

כיצד בוחרים בית מאזן?

מכיוון שכיום ניתן למצוא בתים מאזנים שונים ברחבי הארץ, הרי שחשוב שכל אדם ימצא את הבית המאזן המתאים לו בצורה נכונה. אם אתם מחפשים טיפול פסיכיאטרי בתל אביב, אך אשפוז פסיכיאטרי לא רלוונטי לכם, עליכם לבחור בית מאזן שידוע כי בו ניתן לקבל את המענה המקיף ביותר למצבכם. יש לבחון את הצוות במקום ולוודא כי הוא מקצועי ומוסמך למתן טיפולים מתאימים למצב האישי שלכם וכן, חשוב לבדוק את המקום והסביבה ולוודא כי יהיה לכם נעים ונוח לשהות במקום. לאחר שתבחנו את כל הפרמטרים הללו, אם אתם מעוניינים לבחור בבית המאזן המדובר, עליכם להגיש לקופת החולים מכתב הפניה והמלצה מפסיכיאטר מוסמך וזאת בכדי לקבל אישור לטיפול בבית מאזן ובהתאם לכך מימון הטיפול מהקופה.

Exit mobile version