Site icon מקומון רמת גן

להקל על עצמכם בתור חשודים- כך תעשו את זה

קרדיט - Canva

למצוא את עצמכם בתור חשודים בעבירה כלשהי ועוד יותר מכך- להיעצר על כך זהו מצב רחוק מלהיות נעים. עדיין, ישנם דברים שיוכלו להקל עליכם כשהמפתח לכולם הוא בחירת עורך דין פלילי מנוסה שיעמוד לצידכם מהרגע הראשון. אם נעצרתם, למשטרה יש זכות לעצור אתכם ל 24 שעות לחקירה ראשונית. בעזרת עורך הדין יוכל להיות שחרור ממעצר זה, שלא לדבר על כך שהוא יוכל למנוע הארכת מעצר שעבורה צריכה המשטרה לבקש את אישור  בית המשפט. עורך הדין יוכל לשכנע את בית המשפט להמיר את המעצר למעצר בית מלא או חלקי שיקל מאוד.

חשודים או עדים? אל תוותרו על התייעצות לפני כן

השלב הראשון לאחר שאדם נמצא כחשוד לביצוע עבירה הוא חקירה. כאשר מדובר על חקירת החשוד זו חקירה באזהרה שמשמעותה היא שכל דבר שיאמר מאותו רגע יכול לשמש לרעתו. לכן, ייעוץ לפני חקירה במשטרה של החשוד היא קריטית. לא רק מה שנאמר בחדר החקירות מהווה חומר לחקירה אלא גם דברים שנאמרים כדרך אגב בין חקירה לחקירה ובטון ידידותי. לכן, הנחיות ברורות של עורך דין פלילי מנוסה הן הכרחיות. לא רק חשוד צריך לשים לב היטב לדבריו אלא גם אדם שזומן לצורך מתן עדות. דברים שיאמר ויעלו את חשד המשטרה שגם לו יש מעורבות בעניין יוכלו להפוך אותו ברגע מעד לחשוד. לכן, גם בחקירה מסוג זה כדאי להתייעץ קודם על עורך דין.

עבירות אלימות במשפחה או מין- עבירות עם רגישות חברתית גבוהה

אם ישנן עבירות המתקבלות ע"י החברה בסלחנות או לפחות באדישות כמו עבירות צווארון לבן (בעיקר כי לא תמיד אנשים לוקחים בחשבון את ההשלכות וכמה נפגעים מעבירה כזאת), ישנן עבירות המעוררות התקוממות אמיתית ונוגעות בנקודה הרגישה אצל כל אדם ואצל כולנו כחברה ואלה בעיקר עבירות אלימות במשפחה ועבירות מין. היום גם כשדברים מופצים במהירות ברשות החברתיות הכל גלוי וחשוף יותר. לכן, עורך דין עבירות מין שהוא עורך דין פלילי ומייצג את החשוד סופג לעיתים יחס פוגע ואף תוקפני מצד החברה. חשוב לזכור שללא הגנה לא יוכל להתנהל משפט נגד הנאשם. ישנם עורכי דין פליליים המתמחים גם בתחום ייצוג נפגעי עבירה במקרים של  אלימות או עבירות מין. הם דואגים להם לזכויות כמו צווי הגנה וגם שדבריהם יאמרו בדיון ועדת שחרורים לאחר ריצוי העונש של הפוגע  וגם לגבי כתב האישום עצמו.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין מומחית במשפט הפלילי, בעיקר בנושאים כמו אלימות, עבירות מין, תעבורה ומשפט צבאי. היא מייצגת הן חשודים והן נפגעי עבירה. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version