Site icon מקומון רמת גן

כמה עולה תיקון תקלות שכיחות במקררים?

המקרר הוא אחד המכשירים החשובים והשימושיים ביותר בחיינו. לרוב מדובר במוצר אמין ועמיד מאוד, שאינו מתקלקל בקלות, אך מכיוון שאנו תלויים בו לשמירת מזון, במידה והוא אכן מתקלקל, כל תקלה שלו לרוב מחייבת פתרון מידי. תיקון מקרר מצריך ביקור של טכנאי מקררים מקצועי שייתן לנו שירות טוב ויעיל, אולם לעיתים נוכל אנו עצמנו לפתור חלק מהתקלות. אם נדע גם כיצד לתחזק את המקרר ונשמור על תקינותו לאורך זמן, אולי גם נוכל לעכב במקצת את הזמנת הטכנאי ובנוסף גם נחסוך בזמן ובעלויות.

התקלות השכיחות במקררים

הצטברות קרח – ברוב המקרים הצטברות קרח על הדופן הפנימית של המקרר מונעת מהאוויר לזרום ולקרר ביעילות את תא המזון. במקררים החדשים יש מערכת הפשרה אוטומטית שתפקידה לחמם ולהפשיר את שכבת הקרח שנוצרת על דפנות אלה, לפני שהיא מספיקה להצטבר. אך כאשר ישנה תקלה במערכת ההפשרה, נוצר קרח שאינו מאפשר למקרר לקרר כמו שצריך.

כשל במערכת ההפשרה יכול להיגרם מתקלה במנגנון ההפשרה או בוויסות הטמפרטורה.

זוהי תקלה שניתן לנסות ולפתור באופן עצמאי, אם כי אין ערובה שנצליח בכך. הוציאו את המקרר מהחשמל, קחו מכשיר פן (כן, המכשיר הזה לשיער…) והפשירו בעזרתו את הקרח. יכול להיות שזה כל מה שצריך על מנת שהמקרר יחזור לפעילות תקינה, אך קחו בחשבון, שאם הבעיה חוזרת, תיאלצו להזמין טכנאי מקררים.

מקרר. באדיבות Pixabay

חשוב לדעת! לעיתים הצטברות הקרח נובעת מסתימה בניקוז המים בשל לכלוך רב שנאסף. אם יש לכם מקרר ישן, גם בעיה זו תוכלו לנסות לפתור לבד. נתקו את הצינורית שממוקמת מתחת לבריכת המים בתחתית המקרר, וסלקו את השאריות שחוסמות את זרימת המים. במקררים החדשים, הצינורית ממוקמת בדרך כלל במקום נסתר והגישה אליה תהיה בעייתית.

עלות תיקון התקלה – עד 400 ₪.

דליפה או איבוד גז – יכולה להיגרם מבעיה בצינור הגז, בחיבורים של הצינור או מחור ברדיאטור. המקרר פועל באמצעות אוויר שמתקרר בעת זרימתו במערכת צינורות המקוררים על ידי גז. כלומר, אם אין גז, המקרר לא יקרר, ולכן תקלה זו מחייבת שירות תיקון מקררים מהיר. לעיתים מדובר רק במילוי גז שיכול לפתור את הבעיה, אך במידה והבעיה חוזרת, מילוי חוזר אינו מספיק ויש לאתר את מקור הדליפה ולהחליף או לתקן את הצינור הפגום. העלות במקרה זה, תלויה במורכבות הבעיה.

עלות תיקון רגיל – עד 400 ₪ למילוי גז; במקרה שיש לאתר דליפת גז – עד 600 ₪.

גומיות שחוקות בדלתות – אם המקרר עובד אך לא מקרר ביעילות הרגילה, ייתכן כי מדובר בשחיקת הגומיות האוטמות את דלתותיו. שחיקה זו יכולה להיגרם מבלאי טבעי או מניקוי הגומיות עם חומרי ניקוי חזקים שגורמים להן להתייבש ולהיות לא יעילות. ההמלצה היא לנקות את הגומיות עם מים חמים בלבד, ולשים טלק ביניהן. בכל מקרה, חוסר האטימה גורם לאובדן קור ולמאמץ מיותר של המקרר, ולכן גם כאן יש להזמין טכנאי מקררים לפתרון הבעיה.

עלות תיקון – עד 700 ₪.

מקרר שמרעיש ללא הפסקה – אם המקרר אינו מפסיק לטרטר ולהרעיש, ייתכן כי הרשת האחורית או רכיב אחר פשוט מונחים בזווית לא נכונה, וכל שצריך הוא רק להזיז קצת את המקרר. סיבות נוספות הן תרמוסטט (ווסת החום שאחראי להפסקת פעולת המקרר בהגיעו לטמפרטורה הרצויה) פגום, או תקלה באחד המאווררים, ואז אין מנוס אלא להזמין טכנאי מקררים ולתקן או להחליף את התרמוסטט או המאוורר.

עלות תיקון – עד 400 ₪.

נזילות מים – במרבית המקרים אין צורך בטכנאי, כל שתצטרכו הוא לפתוח סתימה קטנה בצינור המוביל למגש האידוי מאחורי המקרר. אם מדובר במקרים הבודדים של תקלה אחרת הגורמת לנזילות המים או בסתימה רצינית יותר, יש צורך להזמין טכנאי מקררים.

עלות תיקון – עד 250 ₪.

חושך במקרר – המנורה שבמקרר אינה עובדת. לרוב יש להחליף רק מנורה, ואת זה תוכלו לעשות עצמאית, אלא אם כן מדובר בתקלה חשמלית, שאז יש צורך להזמין שירות תיקון מקררים.

חשוב לציין, כי חלפים של מקררים אמריקאים יקרים בערך פי שניים מחלפים של מקררים אחרים.

תחזוקה מומלצת לשמירת תקינות המקרר לאורך זמן

אחת לחודש, רצוי להקפיד ולנקות את רשת המקרר ואת הצינורות האחוריים שלו בעזרת שואב אבק או מברשת, ואת החלק שמשחרר את החום בחלקו התחתון של המקרר (המעבה) בעזרת סמרטוט. כמו כן, יש להקפיד על מרווח אוורור של לפחות 15 ס"מ (או בהתאם להוראות היצרן) בין הקיר למקרר, בכדי לתת לאוויר החם היוצא ממנו להתפזר. כך תבטיחו כי המקרר לא יתחמם ויתאמץ יתר על המידה ויגרום לתקלות, לרעש או לזלילת חשמל.

כדאי גם להפשיר מדי פעם את המקרר מהבוקר עד הלילה כדי להמיס את הקרח המצטבר בו, ומבלי לגרום לו נזק.

מומלץ כי למקרר יהיה שקע חשמל ייעודי משלו, שאת תקינותו יש לבדוק מדי פעם (שהפלסטיק לא נמס ושאין ריח שרוף מכיוון השקע). כמו כן, כדאי גם להתקין מכשיר השהייה שתפקידו למנוע מהמקרר לעבוד מיד לאחר קצר או הפסקת חשמל. מחירו של מכשיר כזה היא 100 ₪, עלות זניחה לעומת התפקיד המשמעותי שהוא מבצע.

בחורף אפשר לכוון את התרמוסטט על כמה מעלות יותר, זה יחסוך בחשמל וגם ישמור על המקרר.

האם ומתי לקנות מקרר חדש?

ככלל, ברוב המוחלט של המקרים, כדאי לתקן. יחד עם זאת, במידה ועלות תיקון המקרר היא מעל למחצית ממחירו של מקרר חדש, במידה והתקלקל המדחס, המנוע או כרטיס הפיקוד של המקרר, או במידה ובעיית דליפת הגז אינה נפתרת, מומלץ לשקול קניית מקרר חדש.

גם אם מדובר במקרר שליווה אותנו שנים והתקלות שלו חוזרות או שהוא כבר עובד במקסימום העוצמה שלו, כדאי לבדוק קנייה של מקרר חדש.

בכל מקרה, לפני קניית מקרר חדש, יש להתייחס לגילו של המקרר הנוכחי, לעלות החלפים המדוברים במידה ומדובר בתיקון, ולעלות המקרר החדש.

באדיבות אתר טוב תודה

Exit mobile version