Site icon מקומון רמת גן

כמה "טריקים" לעולם האפייה

בין אם אתם אופים מומחים או שעוד לא אפיתם עוגה מימיכם, יש כמה דברים ברורים באפייה. כולם יודעים שאפייה דורשת דיוק ושמירה על סדר פעולות. לא כולם יודעים שיש גם לא מעט טיפים וטריקים שישדרגו את  תהליך האפייה שלכם בכמה רמות ויובילו לתוצאות מקצועיות וטעימות במיוחד. אז אם מצאתם את עצמכם תוהים איך תוכלו להשתפר באפייה, או אולי אפילו מחפשים טיפים ספציפיים לקינוח שוקולד או גבינה הכתבה הזו בשבילכם.  עם כמה טריקים חכמים ופשוטים ליישום שתקראו כאן תוכלו לשדרג כל מתכון וליהנות מביסים מעולים, אז קדימה בואו נצא לדרך.

אמבט מים לעוגת גבינה

כדי למנוע מעוגת גבינה דוגמת עוגת גבינה אפויה להיסדק או לשקוע באמצע, אפשר להשתמש באמבט מים. הטריק המקצועי הזה הרבה יותר קל לביצוע מכפי שנראה לעין ומניב תוצאות מרהיבות. בשלב הראשוני, עטפו היטב את תחתית התבנית הקפיצית בנייר אלומיניום כדי למנוע מכל המים לחלחל פנימה. לאחר מכן, הניחו את התבנית העטופה בתבנית אפייה גדולה יותר ושפכו מים חמים לתוך הכלי. באמצעות תהליך זה תצרו אמבט מים המוכרת גם בשמה הלועזי "בן מרי". מדובר בטכניקה מוכרת במיוחד, אשר באמצעות המים מתקיים פיזור של החומר  באופן שווה, המבטיח  מרקם חלק וקרמי לעוגת הגבינה שלך. ניתן להשתמש בטריק זה כמובן גם לעוגות גבינה נוספות דוגמת עוגת ניו יורק המבוססת על מרקם שמנת ועוגת גבינה לא אפויה.

קרדיט pexels

מרכיבים בטמפרטורת החדר

שימוש במרכיבים בטמפרטורת החדר יכול לעשות הבדל משמעותי  במתכוני האפייה. כאשר מתכון דורש מרכיבים כמו ביצים, חמאה או גבינת שמנת שנשמרו בטמפרטורת החדר זה עוזר להם להשתלב בקלות רבה יותר, וכתוצאה מכך לבלילה חלקה יותר ומרקם טוב יותר במוצר הסופי. תכננו מראש והוציאו את החומרים מהמקרר מראש כדי שיגיעו לטמפרטורת החדר לפני שתתחילו לאפות. זה אולי נשמע כמו טריק קטן, אך מדובר בטיפ של אלופים באפייה שיודעים את החשיבות של חומרי הגלם והמרקם שלהם כבר בשלב הכנת הבלילה להצלחת המתכון כולו.

ריכוך חמאה במהירות

הינה טיפ של אלופים שמתאים בדיוק לאלו שרוצים להיות מסודרים אבל לפעמים מוצאים את עצמם מעופפים ולא זוכרים את כל סדר הפעולות. אז אם שכחתם להוציא מראש את החמאה מהמקרר תוכלו לחתוך אותה לקוביות קטנות ולהניח אותן על צלחת מתאימה למיקרוגל. בשלב השני, מחממים את החמאה במיקרוגל בעוצמה נמוכה במשך כמה שניות בכל פעם, בודקים והופכים את הקוביות בין מרווחים. היזהרו לא להמיס את החמאה לחלוטין ולשמור על מרקם מוצק שהולך ונהיה רך יותר.

בדיקת מוכנות העוגה

כדי לבדוק אם העוגה אפויה במלואה, ניתן להשתמש בקיסם. מכניסים אותו למרכז העוגה, ואם הוא יוצא נקי או כשרק מעט פירורים נצמדים אליו, זה הסימן  שהעוגה מוכנה. אם הקיסם יוצא עם בלילה רטובה, ממשיכים לאפות עוד כמה דקות ובודקים שוב. זכרו להימנע מאפייה יתרה, מכיוון שהיא עלולה לגרום לעוגה יבשה ואף לצניחת העוגה בתום תהליך האפייה.

קמח שוקולד צ'יפס או אגוזים

כאשר מוסיפים לבלילה שוקולד צ'יפס, אגוזים או כל תערובת אחרת, זרקו אותם קלות פנימה  עם מעט קמח לפני קיפולם פנימה לתוך הבלילה. ציפוי החומרים הללו בקמח מונע מהם לשקוע לתחתית הבלילה במהלך האפייה. הקמח מספק מעט יציבות, ועוזר להם להתפזר בצורה אחידה יותר לאורך העוגה. בזכות טיפ זה תוכלו ליהנות מביסים עם תוספות מפנקות שיוצרות שינוי מרקמים מקורי מעניין בפה.

בחירת חומרי גלם

שימוש בחומרי גלם איכותיים בבישול ובאפייה הואו משתנה שאי אפשר שלא לשים עליו דגש רב. בחירת חומרי הגלם יכולה לקבוע האם הקינוח יצליח או ייכשל. תחילה, חשוב לשים לב ולבחור בחומרי גלם איכותיים. ככל שהמרכיבים איכותיים יותר, כך גם העוגות מקבלות מרקם עשיר ונימוח. מעבר לכך, לחומרים איכותיים יש השפעה על פלטת הטעמים ויצירת אפקט מתוחכם יותר שירשים את האורחים ויכבוש כל שולחן קינוחים.

הטריקים המוצעים בכתבה זו יסייעו באפייה נכונה ומדויקת יותר. כמובן שניתן ללמוד גם מגוון טיפים נוספים שייעלו את תהליך האפייה ויובילו לתוצאות מרהיבות. אפיית עוגות עם חומרי  גלם איכותיים ושימוש בטיפים ובטריקים מבטיחה תוצאות טובות מאי פעם. זה הזמן לקחת את האפייה במגרש הביתי לדרגה הבאה.

Exit mobile version