Site icon מקומון רמת גן

כל מה שרציתם לדעת על חלופה לאשפוז פסיכיאטרי

קרדיט canva

לפני הכל, חשוב לנו להגיד את הדברים הבאים, כל מי שמתמודד עם מחלות בנפש, הרי שהוא חולה לכל דבר ועניין. במילים אחרות, הוא מתמודד עם אירוע לא פשוט שלא מתרחש באשמתו. לצערנו, למרות העליה במודעות בשנים האחרונות, אנחנו נחשפים שוב ושוב למי שמכנים את מתמודדי הנפש בשמות גנאי ומי שמאמינים כי אלו 'הביאו את זה על עצמם'. אנחנו פה כדי לומר אחרת, כמו שכל חולה נאלץ להתמודד עם מחלה בגוף, הרי שאנחנו כאן כדי לעזור למטופלים להתמודד עם מחלה בנפש. שיקום בבריאות הנפש זה לא מסע פשוט, אבל הוא בהחלט אפשרי. במאמר הבא ננסה לדבר קצת על התפקיד של אשפוז פסיכיאטרי ועל החלופות הרלוונטיות עבור המטופלים.

מה חשוב להבין בנוגע להתמודדות נפשית

מחלות נפש הן תחום רחב מאוד ובתוכו אנחנו יכולים למצוא מתמודדי נפש המתמודדים עם מחלות פשוטות יחסית וכאלו שלא דורשות אשפוז בהיכרח, לעומתם, יש מי שדווקא אשפוז מסודר יכול לתת את המעטפת הרלוונטית, כדי לסייע בתהליך השיקום. למרות שבשנים האחרונות חלה עליה דרמטית במספר המחקרים המקצועיים בנוגע לתחום, הרי שעדיין, אנחנו לא באמת יודעים עד הסוף, מה הגורמים הפוטנציאלים אשר עלולים להוביל להתפתחות מחלות כמו חרדה, דיכאון, הפרעת אישיות גבולית ועוד. מה שאנחנו כן יודעים זה שלעיתים, בעיקר במקרים בהם יש חשש כי המטופל יסכן את עצמו או את הסובבים אותו, הרי שהפתרון הטוב ביותר הוא להיכנס למסגרת של אשפוז. אמנם, מדובר על מילה מפחידה ומאיימת, אבל אנחנו רואים במונח הזה אמת אחרת. בסופו של דבר, מדובר בסך הכל על מתחם שקט, בו המטופל או המטופלת יכולים להתגורר, שעה שהם עוברים טיפול מקצועי בניסיון לחזור לאיזון. בית מאזן יוקרתי, 'סניטי', נולד מתוך הרצון לאפשר למטופלים למצוא בית חם, נעים ואסתטי, שם תינתן להם האפשרות להתמודד עם האתגרים הלא פשוטים בדרך להבראה. לא פעם, דווקא היציאה למקום חדש, למסגרת אינטנסיבית, אשר מקנה מעטפת טיפולית מלאה, זו הדרך הטובה ביותר ליצירה של תהליך חיובי ומשמעותי.

התפקיד שלנו הוא לתת לכם את המענה המקצועי המושלם

אנחנו, קבוצת 'רוח ים', מי שהקימו את 'סניטי', בית מאזן ייחודי למתמודדי נפש, מאמינים כי שימוש בכלים טיפוליים מתחום הפסיכיאטריה והטיפול הנפשי, כאשר לאורך כל הדרך יש מי שמלווה את בני המשפחה והחברים הקרובים, לקראת חזרתו של המטופל לתהליך שיקום בקהילה, זה המפתח ליצירת שינוי. אל תישארו לבד. אם אתם מחפשים טיפול בחרדות קשות או טיפול מקצועי בכל עניין אחר, נשמח לענות לשאלות בטלפון ובאתר האינטרנט.

Exit mobile version