Site icon מקומון רמת גן

כך משחק פוקר ילמד אתכם לקבל החלטות עסקיות טובות יותר

אם נבחן את משחק הפוקר מנקודת המבט של מקצועני הפוקר, הרי שכמו בכל עסק, גם בו יש עליות וירידות, והדרך שבה בוחרים כיצד לתקוף את השולחנות יכולה להיות דומה להפליא לאופן שבו אתם מטפלים בעסק שלכם.

רבים משחקני הפוקר המקצועיים אפילו לא סיימו לימודים אקדמאים, חלקם אפילו לא סיימו את התיכון, אבל המצליחים מבניהם למדו לא מעט על ניהול עסקים באמצעות תרחישים מהחיים האמיתיים. למרות הרקע הלא שגרתי של חלק משחקני הפוקר המקצועיים בזירה העולמית, רבים מהם הקימו עסקים, הוציאו לאור ספרים ומוכרים גם כמרצים מבוקשים ברחבי העולם.

אין ספק, קריירת פוקר דומה יותר לרכבת הרים, ולא דומה לטיול שגרתי בפארק בשום קנה מידה. כשבוחנים את מקצועני הפוקר והדרך המקצועית שעברו, אפשר לומר באופן חד משמעי, שהמשחק הוא בית הספר של החיים שלהם.

אז מה נוכל ללמוד מדרכם של המובילים בתחום, ואיך נוכל להשליך זאת על ההחלטות העסקיות שאנו נדרשים לקבל בחיי היומיום? הנה 4 דברים שתוכלו ליישם, גם במשחק הפוקר וגם בעסק שלכם:

  1. ניהול סיכונים

בפוקר, השחקנים חייבים כל הזמן להעריך את הסיכונים ואת התגמולים הפוטנציאליים של כל החלטה שהם מקבלים. בעלי עסקים יכולים ללמוד לעשות כן על ידי בחינת העלויות והיתרונות הפוטנציאליים של אסטרטגיות השקעה שונות.

  1. הסתברות וסטטיסטיקה

גם אם הם לא ישבו בשורה הראשונה בשיעורי המתמטיקה, שחקני פוקר מקצועיים חייבים לדעת כיצד לחשב הסתברויות וסיכויים בסביבה דינמית בצורה מדויקת ככל שניתן ובמהירות. הם משתמשים בחישובים אלו כדי להעריך את הסבירות לקבל תוצאות שונות במטרה לקבל החלטות מושכלות יותר. בעלי עסקים יכולים וצריכים להשתמש בכלים הללו כדי לנתח נתונים ולקבל החלטות שנכונות יותר עבור העסק שלהם.

צילום: freepik
  1. קריאת אנשים

בפוקר, שחקנים חייבים כל הזמן להעריך את ההתנהגות ואת שפת הגוף של היריבים שלהם בשולחן. זה מאפשר להם לקבל תובנות לגבי האסטרטגיות שלהם ומדייק את הפעולות שלהם. בעלי עסקים יכולים ללמוד לעשות את אותו הדבר על ידי התבוננות וניתוח התנהגויות של מתחרים, קולגות, לקוחות ועובדי הארגון.

זה המקום להדגיש, שלפעמים המסרים החזקים והחשובים ביותר הם אלו שלא נאמרים במילים. עבור מי שמצליח לקרוא אותם, זה כוח אדיר לשיפור תוצאות, ייעול פעולות וקבלת תוצאה מיטבית יותר.

  1. שליטה רגשית

שחקני פוקר חייבים להיות מסוגלים לשלוט ברגשותיהם כדי לקבל החלטות רציונליות. כמו בפוקר, גם בעסקים חשוב שלא להיות מונעים מתוך רגש, ולכן חשוב שכל בעל עסק ידע לנהל את רגשותיו ולהימנע מקבלת החלטות אימפולסיביות, במיוחד בעתות משבר, אך לא רק.

  1. יכולת הסתגלות

שחקני פוקר חייבים להיות בעלי יכולת הסתגלות גבוהה לתנאים משתנים, כמו שינוי בשחקנים או באסטרטגיות שבהן היריבים שלהם משתמשים. בעלי עסקים יכולים לאמן את עצמם לעשות זאת על ידי פיתוח גמישות ותגובה מהירה לשינויים בשוק או בתעשייה, במיוחד לאור העובדה שעולם העסקים הוא דינמי וחווה שינויים כל הזמן.

  1. מיקוד וריכוז

לשחקני פוקר חייבת להיות היכולת לשמור על מיקוד וריכוז לפרקי זמן ארוכים על מנת לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורם במשחק. גם בעלי עסקים ימצאו בכך יתרון, שכן היכולת להתרכז במטרות ולהתמקד ביעדים בהכרח מביאה לתוצאות טובות יותר, וכן להגשמת המטרות העסקיות שלהם.

  1. סבלנות ומשמעת

כמו שחקני פוקר, גם בעלי עסקים חייבים להיות סבלניים וממושמעים. זה מאפשר להם להמתין להזדמנויות הטובות ביותר עבורם ולהימנע מקבלת החלטות אימפולסיביות.

כמו בחיים האמיתיים, גם בזירה המקוונת, זה עובד אותו הדבר

יש שיאמרו שחדירת הפוקר לרשת שינתה את כללי המשחק, אך למעשה, הכל בדיוק אותו הדבר. גם אם תיכנסו לשחק בפלטפורמה מסוג 7XL , עדיין תצטרכו להיעזר בחישובי הסתברויות כדי להעריך את הסיכויים שלכם, תידרשו להתאזר בסבלנות ולהפגין שליטה ברגשותיכם, להישאר ממוקדים ולנהל את הסיכונים שלכם בחוכמה ובזהירות.

כמו בחיים האמיתיים, גם בזירת  7XLהווירטואלית כדאי שתדעו מה אתם עושים ואיך. זה יגדיל את סיכוייכם להרוויח יותר ויהפוך את זה להרבה יותר כיף.

Exit mobile version