Site icon מקומון רמת גן

כיצד נראית ההחלמה לאחר טיפול שורש

אם הגעתם לכאן סימן שאתם הולכים בקרוב מאוד לעבור טיפול שורש. טיפולי שורש הם מהטיפולים המוכרים ביותר בחלל הפה, כך שאין ממה לדאוג. גם אם זוהי הפעם הראשונה שאתם עוברים טיפול מהסוג הזה, חשוב שתהיו רגועים ונינוחים. הטיפול כשלעצמו לא יהיה שונה מכל טיפול כירורגי אחר שאותו יצא לכם לעבור עד כה.

עם זאת יהיה עליכם להכיר את הטיפים הכי חשובים להחלמה לאחר הטיפול עצמו. הרי ככל שתיישמו יותר טיפים בזמן ההחלמה, תוכלו לחזור לשגרה בצורה מהירה. אם לא תיישמו את הטיפים השונים, ההחלמה עשויה להתארך מעבר למה שחשבתם לעצמכם. לכן קחו לעצמכם את הזמן לקרוא את המאמר הבא שיעשה לכם סדר באפשרויות השונות. אין סיבה שטיפול שורש יחסית פשוט יתארך מעבר למה שהוא אמור להתארך. 

מתי צריך לעשות טיפול שורש?

רופא השיניים הוא איש המקצוע שאמור להחליט מתי עושים טיפול שורש על פי כמה שיקולים שונים. לרוב צריך לעשות את הטיפול בעקבות דלקת בשורש של אחת או כמה מהשיניים. המטרה של הטיפול תהיה להיכנס אל תוך תעלות השורש כדי לנקות אותן באופן יסודי. כך יהיה אפשר לדעת כי הדלקת תיפתר בצורה כזאת שהיא לא תחזור על עצמה שוב כעבור זמן קצר. הרי כל טיפול אחר עשוי להיות כזה שרק ידחה את הקץ, אך לא יעלים את הדלקת בצורה שתהיה משביעת רצון. אם הרופא חושש שישנה דלקת בהתאם לתלונות שלכם הוא ינחה אתכם לעבור את הטיפול.

כמה זמן נמשכת ההחלמה לאחר הטיפול?

ההחלמה לאחר טיפול שורש היא מאוד אינדיבידואלית בין המטופלים השונים. יש כאלה שמספרים כי כבר לאחר יום אחד הם ביצעו כל מיני פעולות שונים. אחרים יכולים לספר כי הם היו מרותקים למיטה במשך כמה ימים טובים. לפיכך יהיה עליכם לקחת כל סיפור כזה או אחר בפרופורציות הנכונות. ברוב המכריע של המקרים החלמה מטיפולך שורש נמשכת בין 3-5 ימים בממוצע. כאשר במהלך הימים האלה יכולה להופיע נפיחות ויכולים להיות כאבים כאלה ואחרים. עם זאת לא מדובר על משהו שאינכם מכירים אותו לאחר טיפול שיניים מכל סוג שהוא. 

קרדיט תמונה: freepik

כיצד נראית ההחלמה לאחר הניתוח?

בשעות הראשונות שלאחר הניתוח לא תרגישו כלום מכיוון שחלל הפה יהיה רדום לחלוטין. אך עם השעות ההרדמה עשויה לרדת, וזה הזמן שבו הכאבים אמורים להגיע. נדיר מאוד לשמוע על אנשים שעברו טיפול שורש ולא סבלו מכאבים כאלה ואחרים. סף הכאב של כולנו שונה, ולכן כל אחד יתאר את הכאב בצורה קצת אחרת. מעבר לכך בימים הראשונים תצטרכו לאכול דברים קרים ורכים שלא יגרו את המקום. יכול להיות שתרצו גם לנוח ולישון, זה מאוד הגיוני לאחר טיפול מהסוג הזה. חובה עליכם להיות קשובים לגוף שלכם כדי שההחלמה תתבצע במהירות.

איך תוכלו לעזור לעצמכם להחלים במהרה?

תוכלו לקחת כמה ימי מנוחה מהעבודה או מכל עיסוק שאותו אתם אמורים לעשות. הרי בסוף המנוחה היא זאת שתאפשר לכם להתאושש במהירות לאחר טיפול שורש. בלי קשר יהיה עליכם להקשיב היטב לכל ההוראות שאותן הרופא נותן לכם עם סיום הניתוח. רצוי כי תכתבו את ההוראות, כך לא תשכחו אף אחת מהן. מעבר לכך תוכלו גם לקחת משככי כאבים כל עוד הכאבים יהיו בלתי נסבלים. כל צעד שכזה אמור לאפשר לכם להרגיש יותר טוב לאחר הניתוח עצמו. זה שאתם סובלים מכאבים זה לא אומר שהתוצאה לא תהיה מעולה. לאחר כמה ימים תוכלו לדעת כי דלקת בשורש השן כבר לא תהיה רלוונטית.

Exit mobile version