בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2017-2019), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019.
ברמת גן נמצאו שמונה צמתים אדומים שבהם נפגעו 94 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים, מתוכם אחד נהרג. הצומת המסוכן ביותר ברמת גן הוא מפגש הרחובות דרך אבא הלל עם דרך בן גוריון דוד ודרך ששת הימים שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 21 בני אדם, מהם אחד נהרג.
בגבעתיים נמצא צומת אדום אחד שבו נפגעו תשעה בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת הוא מפגש הרחובות דרך בן גוריון דוד עם דרך יצחק רבין והרצוג שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו תשעה בני אדם, 7 מהם נפצעו קל ושני פצועים קשה.
שנת 2020 – עליה של 11% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים
מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2020 לעומת 43 בני אדם שנהרגו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2019 – עליה של 11%. עוד עולה מהנתונים כי 10,848 בני אדם נפצעו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 13,654 נפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2019 – ירידה של כ-25%.
15,906 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים (עירוני ובינעירוני) בשנת 2020 כאשר 68% נפגעו בצמתים העירוניים ו-32% נפגעו בצמתים הבינעירוניים.
אלו הצמתים האדומים ברמת גן:
רחוב 1 | רחוב 2 | רחוב 3 | הרוג | פצועים קשה | פצועים קל | סה"כ נפגעים | |
1 | דרך אבא הלל | דרך בן גוריון דוד | דרך ששת הימים | 1 | 4 | 16 | 21 |
2 | ביאליק | ז'בוטינסקי | 0 | 0 | 18 | 18 | |
3 | אלוף שדה | ברנשטיין פרץ | הירדן | 0 | 1 | 12 | 13 |
4 | אלוף שדה | דרך יצחק רבין | רזיאל | 0 | 3 | 9 | 12 |
5 | דרך אבא הלל | התקוה | שד טובים | 0 | 1 | 9 | 10 |
6 | ארלוזורוב | דרך אבא הלל | ז'בוטינסקי | 0 | 2 | 6 | 8 |
7 | דרך נגבה | הירדן | לנדאו חיים | 0 | 1 | 7 | 8 |
8 | אלוף שדה | עודד | 0 | 2 | 2 | 4 |
לדברי ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן."
עוד הוסיף קיטה, "רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".