Site icon מקומון רמת גן

זקוקים לעורך דין פלילי?

עד שאנחנו לא מגיעים לסיטואציה מורכב, אנחנו לא מכירים בכך שהגיע הזמן לגייס לעזרתנו עורך דין פלילי, אבל לצערנו, הרי שהחיים עלולים לזמן לנו אינספור אתגרים משמעותיים, כדי להתגבר עליהם אנחנו צריכים לבחור באנשים הנכונים כדי שיהיו שם לצידנו. במאמר הבא ננסה להסביר בקצרה כל מה שצריך לדעת על המשפט הפלילי. בהמשך, נדבר על בחירה נכונה של עורך דין המתאים לצרכים שלכם. הרבה עבודה לפנינו, מתחילים עכשיו.

צילום: pixabay

מה ההגדרה של דין פלילי

אלו שלא מכירים את התחום, עלולים לחשוב כי תפקידם של כל עורכי הדין הוא להגן או להרשיע פושעים וגנבים. זו אמנם העבודה של עורך דין פלילי, על כך נדבר בהרחבה, אבל חשוב לזכור כי תחום המשפט ממש לא עוסק רק במקרים כאלו. בין היתר, עורכי דין עוסקים בניהול סכסוכים, בחתימה על חוזים, בהוצאה לפועל של צוואות וכן הלאה. משפט פלילי מתייחס רק למקרים בהם יש חשד כי הנאשם עבר על חוקי המדינה. במקרה הזה, לא רק אדם פרטי תובע את הנאשם, אלא, גם למדינה יש חלק. המדינה מחזיקה בגוף בשם 'התביעה הכללית', במקרים רבים, למשל, כאשר אדם נאשם ברצח, אונס, סחר בבני אדם, סחר בסמים בלתי חוקיים וכן הלאה, הרי שהתובעת במשפט היא המדינה ולא בהיכרח, מי שהוכר כנפגע העבירה. כאן גם המקום להזכיר כי הדין הפלילי נוגע לכל תחומי החיים כמעט. גם מי שעבר עבירת תנועה נחשב למי שעבר על החוק הפלילי. אמנם, ככל שהעבירה תהיה קלה יותר, כך ההשלכות המשפטיות יהיו בהתאם, אבל הדין הפלילי חל בסופו של דבר, על כולם.

מה התפקיד של עורך הדין

כאמור, עורך דין פלילי עוסק כמעט בכל תחומי החיים. הוא מי שתפקידו לייצג את הנאשם בעבירה על החוק. עורך הדין מלווה את הלקוח שלו מהרגע הראשון, מרגע פתיחת החקירה הגלויה ועד לתום המשפט ומתן גזר הדין. עורך דין פלילי נמצא באינספור צמתים משמעותיות. עורך הדין יכול לשפר את תנאי מעצרו של הנאשם, במידה ורשויות אכיפת החוק ביקשו לעצור אותו עד לתום ההליכים, עורך דין נמצא שם כדי ללמוד את התיק ולייצג את עמדתו של הנאשם בבית המשפט, על הצד הטוב ביותר והוא נמצא שם גם כדי לדון עם השופטים על גזר הדין.

התפקיד של עורך הדין פלילי הוא מורכב. מצד אחד, חייב להבין בתחום בו עוסק הדיון. היכרות מעמיקה עם התחום יכולה להיות קריטית לניהול המשפט. למשל, אם הנאשם נשפט על עבירות בתחום המיסוי, הרי שעורך הדין חייב להכיר את התחום היטב כדי לסייע ללקוח וכן הלאה. כלומר, בחירה של הליווי המשפטי הרלוונטית חייבת לקחת בחשבון את עולמות הידע של איש המקצוע. מהצד השני, כמובן, אנחנו מדברים על מי שתפקידו לשלוט בחוקיה של מדינת ישראל וברזי מערכת המשפט. בסופו של דבר, עלינו לזכור כי השפה המשפטית לא דומה לשפה בה אנחנו משתמשים מדי יום ביומו, לעיתים, מספיקה מילה אחת בדיון כדי להפוך את הקערה על פיה.

איך תבחרו את האיש הנכון

אם אתם מחפשים עורך דין פלילי מצויין, הרי שחשוב לזכור כי יש דברים שאסור להתפשר עליהם. בחירה נכונה של עורך דין, היא זו שיכולה לעשות את כל ההבדל. כדאי לבחור במי שיש לו ידע נרחב במגוון נושאים, מי שיש לו ניסיון והיכרות מעמיקה עם עולם המשפט הישראלי וכמובן, מי שאתם יכולים להרגיש לצידו, כי אתם נמצאים בידיים טובות.

בכל מקרה, אם אתם צריכים עזרה, אל תהססו. זה הזמן לבקש עזרה מעורך דין מצויין.

Exit mobile version