Site icon מקומון רמת גן

התחדשות עירונית כל מה שצריך לדעת- משרד עורכי דין נאור גלברג

מיותר לציין כי התחדשות עירונית היא מגמה שצברה תאוצה משמעותית יחד עם חלוף השנים האחרונות ובה בניין בודד או לחילופין מתחם של מבנים אשר עוברים תהליך שיקומי חברתי ופיזי.

מדובר למעשה על תהליך שיכול להתחיל בזכות שלושה גורמים עיקריים, כאשר הגורם הראשון יהיה יוזמתם של הרשות המקומית או הציבורית, השנייה תהיה יוזמת הדיירים, בעוד שהשלישית תהיה יוזמתו של יזם נדל"ן שזיהה נכס עם פוטנציאל.

כמו כן, חשוב לציין כי המטרה העיקרית העומדת מאחורי הליך ההתחדשות העירונית הינה לחזק את רמת העמידות של הבניינים הישנים שנבנו בשטחי מדינת ישראל, זאת במיוחד לאור החשש הרב הקיים בכל הסובב סביב מידת עמידות הבניינים במקרי חירום כדוגמת רעידות אדמה וכדומה. כאשר אנו מדברים על נקודת מבטם של הרשויות המקומיות והדיירים, הרי שמדובר על נקודת מבט כזו המייצגת הזדמנות ליצירה של סביבת מגורים חדשה, בטוחה, איכותית ונעימה הרבה יותר.

קרדיט תמונה FREEPIK


צמיחה בהיצע הדירות בשוק
התחדשות עירונית היא תהליך המעניק לנו את האפשרות להגדיל באופן משמעותי את היצע הדירות במרכזי הערים השונות ברחבי הארץ וכן, בחידוש וחיזוק הדירות הישנות, שיפור של התשתיות בדירות הישנות, מענה מקיף לצרכי הציבור, שיפור בטיחות הבניינים וכך הלאה. כמו כן, ההתחדשות העירונית כוללת בתוכה מספר אפשרויות שונות: תמ"א 38 הריסה ובנייה מחדש, תמ"א 38 תוספת וחיזוק ופינוי בינוי. כמו כן, מיותר לציין כי המכנה המשותף לכל שלושת האפשרויות המרכיבות את תהליך ההתחדשות העירונית הוא למעשה השימוש המתייעל והגובר של הקרקע. התחדשות עירונית למעשה מציגה בפנינו אפשרות בה אנו מנצלים את הקרקע במרכזי הערים בצורה יעילה ואפקטיבית יותר, צורה כזו שתאפשר הוספת יחידות דיור באזורי הביקוש השונים ועוד מגוון רחב של שינויים כאלו ואחרים.


האם מדובר על תהליך הפונה לציבור מסוים

התחדשות עירונית עשויה לצאת לדעת גם בעזרת פנייה של יזמי נדל"ן לדיירי מבנה או מתחם מסוים שכן, אותם יזמי נדל"ן מבחינים בהתחדשות אורבנית סביב אותו אזור המתחיל להוות איזור עם פוטנציאל כלכלי ולכן, בוחרים היזמים ליזום את המהלך. למשל, בעת בה יזם מזהה הזדמנות עסקית בשכונה המתלווה אל רמת ניצול נמוכה של הקרקע, הרי שברוב המוחלט של המקרים יוכל היזם לפנות לבעלי הדירות במטרה להציע להם תהליך של התחדשות עירונית, תהליך בו כלל הדיירים יזכו בקבלת דירה חדשה, משופצת ועם תוספת שטח, בעוד שהיזם נהנה בתמורה מתוספת בזכויות הבנייה ומרווחי הפרויקט. כאמור, לרשויות מקומיות או לחילופין ציבוריות גם קיימת האפשרות להתחיל תהליך של התחדשות עירונית שכן, כאשר מדובר על הרשויות, הרי שמדובר על גופים המניעים התחדשות עירונית למתחים גדולים במיוחד ובמרבית המקרים, לא יהיה מדובר על בניין בודד.
בשורה התחתונה, במידה ותהליך ההתחדשות העירונית אכן העיר את עיניכם וכן, אתם מתחילים להרגיש כי אכן מדובר על רעיון שעשוי להעניק לכם שיפור משמעותי באיכות החיים, ההמלצה שלנו תהיה להתחיל את התהליך בפנייה לשירותיו של עורך דין המתמחה בהתחדשות עירונית.



Exit mobile version