Site icon מקומון רמת גן

הרב יצחק פוליקמן: המרפא שבתוכי

הרב יצחק פוליקמן מזמין אתכם לומר את הדבר הבא: אני מבין שבתוכי יש גם את הבעיה וגם את הפתרון – את הילד הקטן ואת המרפא.

יש בי מעיין מרפא לכל בעיותיי ותחלואיי.

*

המרפא שבתוכי – נמצא עמוק מתחת לפני השטח,

הדברים השליליים שבי

הם מעבה האדמה – שמפריד ביני לבין המרפא,

בעזר ד' אצליח להוציא אותם

ולגלות את המרפא הפנימי.

*

הצעדים הם כלי חפירה

לחפור פנימה,

לסלק את החומריות,

למצוא את המרפא שבתוכי

ולדלות אותו החוצה.

*

המרפא שבתוכי מסייע לי

לרפא את הילדה הקטנה שבי,

שבקשה לשרוד ופיתחה התמכרויות.

*

המרפא שבתוכי מסייע לי

להשתחרר ולהחלים מכל העבר,

להתנקות מכל האמונות השליליות,

הטעויות והרגשות המודחקים.

*

המרפא שבתוכי מסייע לי

להגיע להרמוניה עם אחרים, לקבלה עצמית

לתחושה טובה עם עצמי

ולהרגיש אהובה, מוערכת.

צילום: pixabay

מקורות השראה של הרב יצחק פוליקמן: ספר חובות הלבבות – הקדמה

יש מן החכמה מה שהוא צפון בלבות החכמים כמטמון הנסתר, אשר אם יסתירוהו לא ישיגנו אדם, וכאשר יגלוהו לא יעלם מאדם יושר אמריהם בו,

וזה כמו שאמר הכתוב "מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונה ידלנה", רצה לומר, כי החכמה תקועה בתולדות האדם וטבעו ובכח הכרתו, כמים הטמונים בלב הארץ.

שם משמואל בשם האבני נזר זי"ע

שכמו המים מציאותם בבטן הארץ מאז ומעולם, אלא שהאדמה מכסה עליהם, וצריכין רק לסלק את האדמה ויתגלו המים ממילא. כן העצה תמיד מצוי' בלב איש אלא שהחומר מכסה בפני העצה ובסילוק החומר מתגלה העצה שבלבבו ממילא,

ויש לומר עוד שלאו דוקא מציאות המים היא במציאות, אלא גם התפשטות המים שממקור מוצא מים נובעים ומתפשטים חוץ למקומם, ומעבה האדמה הוא מונע ועוצר לבל יתפשט המקור,

כן העצה בלב איש היא כמקור הנובע ומתפשט כו' שגם העצה שבלבו תתפשט חוץ לגבולה ותתרחב דעתו – בגשמיות וברוחניות, וכענין שכתוב במשלי (כ"ד ד') ובדעת חדרים ימלאו, כי העדר הצלחה בגשמיות נמי הוא מפאת הכחות הרעים שיש להם שליטה לעצור בעד התפשטות והתרחבות ההצלחה, כמו שליטתם ברוחניות כאבן מונח על הלב, ובשני דברים הנ"ל גוללין את האבן מעל פי הבאר הגשמי והרוחני:

מהי פתיחות? הרב יצחק פוליקמן מזמין אתכם למסע אישי:

כשאני מתחיל להוציא החוצה

את כל מה שעלה לי בצעד ארבע,

אני עושה מסע אל מעיין המרפא שבתוכי.

*

כשאני משתף

אני מתחיל להוציא את הילד הקטן שבתוכי

מהחושך וההדחקה אל האור,

ומאפשר לאני המואר והמרפא לצאת החוצה.

מקורות של הרב יצחק פוליקמן: פירוש המשנה לרמב"ם מסכת אבות פרק א

ואמנם חבר הבטחון, הרי הוא שיהיה לאדם חבר שתבטח נפשו בו, לא ישמר ממנו לא במעשה ולא בדיבור, ויגלה לו כל עניניו, הנאה מהם והמגונה, מבלי חשש ממנו שישיגהו בכל זה חסרון, לא אצלו ולא אצל זולתו. כי אם יגיע לנפש בטחון באיש עד לזה השעור – תמצא רוב נחת בשיחתו ובחברותו.

ואוהב המעלה, הוא שתהיה תאות שניהם וכוונתם למטרה אחת, והיא: הטוב, וירצה כל אחד להעזר בחברו בהגיע הטוב ההוא לשניהם יחד. וזה הוא החבר אשר ציוה לקנותו, והוא כחברות הרב לתלמיד והתלמיד לרב.

עד היום פחדתי לגלות מי אני ולהיות מי שאני כי הצורך להיות מושלם גרם לי

הצורך להיות מושלם גרם לי עד היום לחיות באשליה ש… רק אם אכחיש ואדחיק את חסרונותיי וחולשותיי, אהיה אהוב, בטוח, מרוצה ושמח.

Exit mobile version