Site icon מקומון רמת גן

הליכים משפטיים מורכבים

קרדיט - Canva

הגשת בקשה לצו קיום צוואה הינה הליך משפטי המתבצע על מנת לאמת ולקיים צוואה לפי כוונותיו של הנפטר. הליך זה, המנוהל לרוב באמצעות בתי משפט לצוואה, חיוני על מנת להבטיח שחלוקת הנכסים וביצוע רצונו של המנוח יבוצעו באופן חוקי והוגן.

התהליך מתחיל בהגשת עתירה או בקשה לבית המשפט המתאים. עתירה זו כוללת בדרך כלל פרטים חיוניים כגון שם המנוח, תאריך הפטירה וקיום צוואה. הוא מפרט גם את המוטבים וכל צד אחר שיש לו עניין בעיזבון.

לצד הבקשה יש להגיש את הצוואה המקורית. זה חיוני עבור בית המשפט לאמת את המסמך ולאשר את עמידתו בסטנדרטים המשפטיים. במקרים שבהם הצוואה המקורית אינה זמינה, בתי המשפט עשויים לקבל עותקים, אך לעתים קרובות הדבר מסבך את התהליך ועלול לדרוש הוכחות או הליכים נוספים. תהליך הבקשה מצריך בדרך כלל להודיע לכל המוטבים הפוטנציאליים והגורמים המעוניינים בכך. הודעה זו משמשת ליידע אותם על הליכי קיום הצוואה ומאפשרת להם הזדמנות לערער על הצוואה אם יש להם סיבות תקפות, כגון חשדות למרמה, השפעה בלתי ראויה או חששות לגבי יכולתו הנפשית של המוריש בעת יצירת הצוואה.

תפקיד חיוני בתכנון עיזבון

עורך דין לענייני צוואה הינו מומחה בהיבטים המשפטיים של עריכת, קיום ופירוש צוואות. עורכי דין אלו ממלאים תפקיד חיוני בתכנון עיזבון, ומסייעים לאנשים לארגן את הניהול והחלוקה של נכסיהם לאחר מותם באופן שישקף את רצונותיהם ויעמוד בדרישות החוק.

מומחיותם כוללת ייעוץ במרכיבים שונים של צוואה, כגון קביעת מוטבים, מינוי מנהלי עיזבון, וציון אפוטרופוסים לילדים קטינים. הם מבטיחים שהצוואה תואמת את חוקי המדינה כדי למנוע אתגרים משפטיים לאחר מותו של הפרט. יתרה מכך, עורכי דין אלה יכולים להציע אסטרטגיות לצמצום מיסי עיזבון ולנווט בין המורכבות של צוואה, התהליך המשפטי שבאמצעותו תוקף צוואה.

במקרים של צוואות שנויות במחלוקת או סכסוכים בין מוטבים, עורכי דין אלה מספקים ייצוג בבית המשפט. הם מטפלים במקרים הכוללים ערעור על צוואה על רקע כמו השפעה בלתי הוגנת, הונאה או שאלות לגבי יכולתו הנפשית של המוריש בעת עריכת הצוואה.  לפרטים נוספים בטלפון: 077-8049613

Exit mobile version