Site icon מקומון רמת גן

היכן מגישים בקשת התנגדות לצו ירושה?

צילום: pixabay

בקשות התנגדות לצו ירושה יש להגיש אל הרשם לענייני ירושה במטרה לא לאפשר קבלת צו ירושה למימוש הצוואה. על בקשת ההתנגדות לכלול נימוקים. בהתאם להליך המתנהל נגיש התנגדות לצו קיום צוואה. בקשת התנגדות לצו ירושה נגיש כאשר אין צוואה חוקית בעוד התנגדות לצו ירושה מגישים כאשר קיימת צוואה. החוק קובע מועדים להגשת הצווים. את הגשת הצווים וניהול ההליך כולו כדאי ללוות בעורך דין דיני משפחה שמתמחה בירושות וצוואות. עורך דין ירון גרוס מנהל בהצלחה תיקים רבים של סכסוכי ירושה וצוואות, חייגו עכשיו לקבלת הסבר אודות הזכויות שלכם ואפשרויות הפעולה. עם עורך דין ירון גרוס לצדכם איש לא יגזול מכם רכוש שמגיע לכם.

את בקשת ההתנגדות ניתן להגיש באופן עצמאי אך מומלץ לעשות זאת בליווי של עורך דין. הבקשה מוגשת אל המשרד המקומי של הרשם לענייני ירושה. יש להגיש את ההתנגדות רק לאחר שהוגש כבר צו ירושה. הגשת התנגדות לצו ירושה מתאפשרת לכל המעוניין בדבר כל עוד מוכח עניין ישיר. כך למשל, כל יורש חוקי (נכד, בן, אח) רשאי להגיש צו התנגדות היות ויש לו עניין בתוצאות ההליך.

מתי מגישים את צו ההתנגדות?

לאחר קבלת בקשת צו הירושה או צו קיום הצוואה, הרשם לענייני ירושה נדרש לפרסם ברבים את הדרישה לצו ולקבוע טווח זמן של שבועיים לפחות להגשת התנגדויות. משך הזמן בו ניתן להגיש התנגדויות נספר החל מיום פרסום הבקשה בעיתונות היומית.

עילות להגשת בקשת התנגדות לצו ירושה

העילה הנפוצה ביותר להתנגדות לצו ירושה היא טענה לקיום של צוואה חוקית שלא הוגשה בזדון או בתום לב. קיימים מקרים בהם היורשים אינם מודעים לקיומה של צוואה חוקית ומקרים בהם הם מנסים להסתיר את קיום הצוואה על מנת שלא לממש אותה. עילה נוספת להגשת צו התנגדות היא השמטה של אחד היורשים מבקשת צו הירושה. הירושה מתחלקת בין היורשים הרשומים בצו, יורש שאינו רשום ימצא את עצמו מנושל. זקוקים לייעוץ משפטי בנושא ירושות או צוואות? חייגו בהקדם אל עורך דין ירון גרוס לניסוח והגשת כתב התנגדות.

Exit mobile version