Site icon מקומון רמת גן

הטיפול לגמילה מסמים ואלכוהול

credit: canva

כאשר אדם מוצא עצמו מפתח תלות לשימוש בחומר מסויים או בביצוע של התנהגות מסוימת, באופן כזה המסב נזקים כבדים בהיבט בריאותי, נפשי, חברתי ומקצועי – הרי שמומלץ לפנות לקבלת עזרה לטיפול בהתמכרות. התמכרויות לסמים ולאלכוהול בהחלט ניתנות לפתרון, ולתחילתו של פרק חדש בחיים. על מנת לעשות זאת חשוב כמובן לקבל את העזרה המתאימה, לפנות לגורם המתאים על מנת לקבל עזרה ולהבין כי מדובר לא בהכרח בתהליך קצר. יש מסגרות שונות לטיפול בהתמכרויות כמו למשל גמילה מסמים בבית או במסגרות חיצוניות. כאמור חשוב לפנות לגורם המתאים לקבלת עזרה ותוכלו ליצור קשר טלפוני עם MY GROUP אשר מספקים מעטפת שלמה של ליווי והכוונה, אימון ותמיכה בתהליך הגמילה.

טיפול  בהתמכרות בבית

אחת האפשרויות של טיפול בהתמכרות היא לבחור במסגרת ביתית. כאשר האופציה הזו נמצאת על השולחן חשוב להבין את ההבדל בינה לבין תוכנית טיפול במרכז חיצוני. במסגרת הזו מבוצעת התערבות טיפולית בבית עצמו בו שוהה האדם שעובר את תהליך הגמילה. מדובר בטיפול אישי של אחד על אחד, המאפשר חיבור וקשר ישיר עם המטופל באמצעות אנשי מקצוע בסביבה הביתית המכורת. אין צורך ללון במרכז טיפולי חיצוני, וניתן בהתאם לצרכים גם לשלב כלי טיפולי של סדנאות גמילה עד לבית המטופל. אפשרות נוספת היא טיפול שלא במסגרת הביתית כמו למשל טיפול במרכז גמילה יוקרתי.

טיפול בהתמכרות מחוץ לבית

כאמור אפשרות נוספת שהיא במקרים רבים נחוצה היא לצאת מהנוחות של התבנית הביתית ולקיים את תהליך הגמילה על כל רבדיו כמעט במקום חיצוני בו מקיימים את הפגישות הטיפוליות, ישנים, אוכלים ולוקחים חלק בפעילויות חברתיות וקבוצתיות – והכל בהתאם לתוכנית הטיפולית שנקבע ע"י הצוות הרפואי המקצועי. עבור מי שפיתח תלות לצריכת משקאות חריפים הרי שקיימת אופציה טיפולית חיצונית למרחב הביתי והיא  מרכז גמילה מאלכוהול בו המטופל שוהה לאורך התהליך. על מנת להתאים את הפורמט הטיפולי ההולם ביותר למטופל ולקבלת ייעוץ והכוונה, כולל ליווי למרכזי הגמילה תוכלו לפנות אל MY GROUP. השירות והצוות מתמחים בייעוץ וליווי, טיפול ושיקום במצבי התמכרויות, ותוכלו לפנות אליהם טלפונית או במייל על מנת לבצע את הצעד הראשון הטיפול והעזרה ניתנים בכמה דרכים ומישורים כמו התערבות טיפולית ושיחות פרטניות, קבוצות תמיכה למכורים וליווי למרכזי הגמילה,  ליווי משפחות. ניתן ליצור קשר בשיחת טלפון, בכתיבת הודעה או לשלוח מייל, בדרך הנוחה ביותר עבורכם מרחוק – על מנת להתחיל תהליך ראשוני בדרך לצעד הגדול.

 

 

 

 

Exit mobile version