מוצרי שיווק וקידום מכירות יכולים להיות סוגים שונים של חפצים או פריטים שיש להם מטרה אחת – שמירה של דבר קיום עסק כזה או אחר בתודעה ובמחשבה של הלקוחות או הלקוחות הפוטנציאליים. בדרך כלל מחלקים אנשי עסקים או מנהלי חברות את מוצרי הפרסום באירועים או כנסים עסקיים שבהם הם מספרים אודות מוצר חדש שיוצא לשוק, מוצר שמתנהל לגביו כעת מיזם של קידום מכירות או מתן הטבה או כל אירוע עסקי אחר שהמוזמנים אליו עשויים להיות הלקוחות הבאים של החברה או הארגון. כיום ברור וידוע שהנוכחים באירוע יעריכו וייהנו לקבל את המתנה ויזכרו לעשות בה שימוש בבוא העת.
כאמור, הלקוח אולי יהיה שמח לקבל חפץ במתנה לשימושו העסקי או האישי אבל האינטרסים של החברה הם לגמרי כאלה שיעודדו אותו עם הזמן ליצור קשר, להפוך ללקוח משלם ולהביא אחריו לקוחות נוספים. על גבי הפריט יופיעו פרטי יצירת הקשר וכאשר הפריט יהיה ממוקם בבית של הלקוח, הלוגו והסמליל של החברה תמיד יהיו לנגד עיניו והוא יידע, גם אם בתת המודע, שיש לו אל מי לפנות במידה ויימצא לנכון או שיחוש שהוא זקוק למוצרים או לשירותים של אותו עסק.
מה יכול להיחשב בתור מוצרי פרסום?
כיום אפשר להשיג מוצרים המתאימים לחלוקה ללקוחות המתחלקים ללא מעט קטגוריות ולא תמיד הם קשורים בהכרח לתחום העסקי של הלקוח עצמו. הפריט יכול להיות מתאים לשימוש אישי או ביתי ואפילו יכול לפנות אל הצעירים יותר, כלומר אל הילדים של הלקוח או לאחרים מבני המשפחה שלו. אילו מוצרים יכולים להתאים כמוצרי קידום מכירות כיום:
- מוצרי המתאימים לשימוש במטבח, כאלה שיימצאו בכל בית וברשותה של כל משפחה – מעמד לספר בישול, מארז של כלי בישול ועוד.
- פריטים המיועדים לשימוש משרדי, כאלה שיש בה כדי להקל על השגרה היומיומית של העובד – שעון קיר, מעמד להנחת הטלפון הנייד, לוח מגנטי לתליית פתקים או תזכורות ועוד.
- חפצים המתאימים לנשיאה על ידי עצמאי או עצמאית – קופסא להנחת כרטיסי הביקור, עט ממותג, מחברת או פנקס.
- פריטי לבוש – חולצה, כובע, בנדנה או כל פריט לבוש אחר שמקבל המוצר יכול לעשות בו שימוש ויימצא כי הוא נוח ודרוש.
מה החוכמה הגדולה של מוצרי הפרסום?
כאמור, מבחינת הלקוח שמקבל לידיו את החפצים מדובר בפריטים שהוא יכול לעשות בהם שימוש ואם בוצע סיעור מוחות בטרם בחירת הפריטים הרי שעבור הלקוח יהיה זה לא פחות מגאוני שהוא מקבל בדיוק את מה שהיה צריך ורצה. זו בעצם תהיה המטרה של מי שהגה את רעיון המתנה או המוצר והכוונה היא שהמוצר, גם אם לא יהיה בשימוש, עדיין יהיה בתודעה של הלקוח שקיבל אותו, שגם יידע לאן להגיע על מנת לקחת מהפריט את פרטי הקשר במידה והוא יהיה זקוק להם. כאשר בוחרים בקפידה את המוצרים תוך התחשבות באופי וסגנון קהל היעד – יכולים להגיע בזכותם לא מעט לקוחות חדשים וכך יוכל בעל העסק להפוך למוכר הרבה יותר וכמובן להגדיל את ההכנסות שלו.
חשוב מאד להשקיע מחשבה רבה בבחירת המוצרים על מנת שההוצאה לא תרד לטמיון אלא תהפוך להשקעה של ממש. לבעל העסק אמנם יהיה חשוב למצוא בדיוק את המוצרים שיתאימו לקהל הפוטנציאלי שלו אבל לא על חשבון נתינת מתנה שאין בה את הערך העסקי המוסף עבורו. בחירה נכונה תוך השקעת התקציב הדרוש והמחשבה המתאימה ישיגו את המטרה וכל מי שקשור לקהל הפוטנציאלי של העסק יכיר אותו ויידע בדיוק אילו מוצרים או שירותים הוא מציע.