Site icon מקומון רמת גן

הוחלט על הגשת כתב אישום? דברים אינם בהכרח סופיים

קרדיט - Canva

סיום חקירת המשטרה לאחר שמיצתה את כל הכיוונים האפשריים בה יביא לאחת משתי תוצאות אפשריות: סגירת התיק או המלצה על הגשת כתב אישום. לחשודים רבים נראה שזהו שלב סופי ומשפטם נמצא ממש בפתח. הדברים לא בהכרח כך. ביטול כתב אישום יכול להיות אופציה אם עורך הדין עושה את עבודתו בצורה הטובה ביותר. אם מתנהל שימוע לפני הגשת כתב אישום יתכן שכבר כאן יצליח עורך הדין למנוע את המשך התהליך. גם אם זו עבירה שאין בעקבותיה שימוע, עורך הדין יכול בעזרת ממצאים סותרים לשכנע את התביעה לחזור בה ולבטל את כתב האישום. גם אם התביעה לא עושה זאת, עדיין ניתן לפנות לבית המשפט לפני תחילת המשפט ולשכנע את השופט לבטל את כתב האישום עם טיעונים וממצאים שהביא. לכן, בכל מקרה דאגו לעורך דין פלילי מעולה לצידכם.

איך לבחור עורך דין פלילי?

בחירת עורך דין פלילי בשיקול דעת ולא מתוך לחץ היא אחד הדברים החכמים ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם במקרה שאתם חשודים בעבירה פלילית. כאשר אתם נמצאים לפני חקירה אתם מרגישים לחץ רב למצוא כבר עורך דין שייתן לכם ייעוץ לפני חקירה אך יש משמעות רבה לבחירת עורך הדין. חשוב שהוא יהיה קודם כל עורך דין פלילי בעל ניסיון רב שזהו תחום ההתמחות המרכזי שלו. בתוך הדין הפלילי כדאי לוודא שסוג העבירה בה אתם חשודים הוא סוג העבירות בהן הוא מתמקד. כך תדעו שהוא מכיר חוקים בנושא לפרטי פרטים ומעודכן בכל שינוי וכן בתקדימים משפטיים שהיו. מעבר לכך חשוב גם הפן האישי. זהו האדם שילווה אתכם לתקופה ממושכת ובעניין קריטי כך שצריכה להיות גם הבנה ובכלל כימיה ביניכם.

מוזמנים לחקירה לצורך מתן עדות? חשוב להתייעץ

רבים מוצאים את עצמם עדים לביצוע עבירה ומוזמנים לחקירה במשטרה לצורך מתן עדות. הדבר נראה להם תמים ובטוח מאוד והם מגיעים ללא היסוס ומבלי שקיבלו ייעוץ לפני חקירה קודם לכן. זוהי טעות. מבחינת המשטרה גם אדם שהגיע לתת עדות יכול בן רגע להפוך לחשוד אם אמר דברים שיכולים לגרום להם לחשוד שגם לו יש מעורבות בעניין. כך, חקירה שהתחילה למטרת עדות הופכת פתאום להיות חקירה באזהרה. כמובן שבמצב כזה אין להמשיך את החקירה עד שלא פונים לעורך דין פלילי שייתן הנחיות ברורות כיצד להמשיך. עדיף לא להגיע למצב כזה ולכן קבלת הנחיות והתייעצות עוד לפני החקירה למתן עדות היא חשובה מאוד.

משרד עו"ד רונן בנדל הוא משרד עו"ד פלילי ותיק ומוכר היטב. הוא ייצג חשודים ונאשמים בתיקים מורכבים וליווה אותם מהרגע הראשון. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version