Site icon מקומון רמת גן

הובלות בתל אביב

מה חשוב לבדוק ולדעת בטרם הזמנת הובלה בעיר הגדולה

כל צופה אדוק של סדרת המופת האלמותית "חברים" משנות התשעים, זוכר את סאגת ההתערבות: שני זוגות השותפים לדירה התערבו מספר פעמים על החלפה. הגם שהדמות הגאונית ג'ואי הזכיר לבסוף שהוא מותש מכל המעברים (נציין כאן שזה לא רעיון טוב להתערב על מקום מגורים…), אותם מעברים נחשבו כפרט טכני ושולי לעלילת הסדרה. אבל כל שוכר דירה באשר הוא יודע טוב מאוד מניסיון: הפרט הטכני הזה הוא כל דבר מלבד שולי: מעבר דירה כרוך בלא מעט שיקולים, אלתורים, עלויות כספיות ומאמצים. לכן חשוב מאוד לתת את הדעת ולהביא בחשבון לא מעט שיקולים מבעוד מועד, מה שיכול לחסוך הרבה כסף וכאב ראש בהמשך. במאמר קצר זה אנו ניתן סקירה אינפורמטיבית על כל הקשור להובלות בתל אביב .

צילום: FREEPIK

מי ומי במשתתפים

ראשית, כדאי לבצע סקר שוק אודות המובילים. מכיוון שמדובר בשירות עם ביקוש אדיר (שכירת דירה בתל אביב הפכה למעין טקס חניכה ישראלי כמעט כמו שירות צבאי), השוק התפתח בהתאם: ישנם אינספור מובילים ושירותי הובלות בארץ בכלל, ובתל אביב בפרט. אז איך בוחרים נכון? מובן שבמסגרת הסקר, כדאי לבצע השוואת מחירים; אך ישנם עוד כמה פרמטרים. למשל, היכן אתם מתגוררים? בתל אביב? בגוש דן או אזור המרכז בכללו? אולי בכלל מחוצה לו? וגם אם אתם אכן מתגוררים כבר בתל אביב, יכול מאוד להיות שמדובר במסלול ארוך יותר מאשר מעבר מעיר אחרת (אם ניסיתם פעם להגיע בשעת בוקר מוקדמת מהתחנה המרכזית בתל אביב לאחת השכונות הצפוניות שלה, אתם יודעים שגם שעה לא תספיק). בקיצור, כדאי למפות את המובילים אשר מוכנים להגיע לכתובת הנוכחית שלכם, וממנה- לכתובת החדשה. משעשינו את זה, אפשר להתקדם לשלב הבא: החפצים.

מה ומה במובלים

לכל אחד ואחת יהיו חפצים מסוימים שהם שבירים: כלי מטבח, רהיטים, מכשירים ועוד. אך זהו עניין שמקבל משנה תוקף עבור אנשים מסוימים: למשל אמן פלסטי, או אפילו מי שאוהב לארח ולכן יש לו סטים של כלי מטבח מפוארים. לכן יהיה כדאי לברר עם המוביל האם השירות שלו כולל גם אריזה, או טיפול בחפצים שבירים במיוחד. ככל שתארזו בעצמכם, לא מומלץ לקמץ בהוצאות על חומרי האריזה: ניירות כריכה, ניילון עם בועות אוויר, ארגזים קשיחים ואיכותיים (לא לשכוח להדביק אותם), וגם טושים כדי לציין מה יש בכל ארגז. עניין נוסף שכדאי לטפל בו כראוי, הוא חפצים כבדים במיוחד: אמנם רוב המובילים יודעים כיצד לשנע אותם ויש להם את הציוד המתאים (עגלות, רצועות הרמה, כפפות עבודה לשיפור האחיזה והגנה על כפות הידיים), אך בכל זאת כדאי לוודא זאת מולם. וגם בעניין זה: אם בדעתכם לעשות זאת בכוחות עצמכם- תצטרכו הרבה מאותם כוחות… דאגו לעגלות נשיאה, ולעזרה בדמות ידיים נוספות שיעזרו לכם לסחוב את הדברים.

דברו איתם על זה

אם זה עדיין לא הובן מפירוט התהליך עד כה, אז נבהיר את זה: חשוב לנהל תקשורת פתוחה ושיטתית עם חברת ההובלות. פרטו להם בדיוק בכמה פריטי הובלה וארגזים מדובר, מה משקלם וגודלם, ודאו עם המובילים את הכתובת (גם הנוכחית וגם זו החדשה שאליה מובילים את הדברים), וכך גם בנוגע לפריטים מסוימים שדורשים טיפול מיוחד. כמו כן, כדאי לבצע אשרור של שעת ההובלה כך שהמובילים יוכלו להיערך בהתאם (אם למשל מדובר בשעה עמוסה בכבישים). מצדכם, ראוי שתנהגו באותו האופן: מעבר לפירוט רב ככל שניתן על פריטי ההובלה, חשוב שתהיו זמינים תמיד ולכל שאלה- קל וחומר ביום המעבר עצמו.

הובלות בתל אביב- אחרי המעבר

לאחר שכבר סיימתם את היום והתמקמתם בבית החדש, הגיע הזמן לפרוק… זה המקום לוודא שמלאכת ההובלה נעשתה כמו שצריך, ושום חפצים לא נשברו או ניזוקו במהלכה. במידה וכן ולא שמתם לב לכך בזמן אמת אלא רק בשלב הפריקה, תוכלו ליצור קשר עם חברת ההובלות על מנת לדון בפיצוי. מומלץ לעשות זאת סמוך ככל הניתן להובלה, אחרת החברה תוכל לטעון שלא היא שגרמה לנזק. יחד עם זאת, ראוי לציין שהתפתחות השוק הובילה לכך שחברה המכבדת את עצמה לא תתנער מאחריות.

Exit mobile version