Site icon מקומון רמת גן

האתגר שבייצוג חשוד בעבירות מין

קרדיט - Canva

בתוך כלל העבירות הפליליות שקיימות, החל מעבירות צווארון לבן ועד עבירות אלימות, נחשבות עבירות מין לחמורות ביותר בהתייחסות הכללית אליהן, עבירות ששמות על החשוד מיד אות קין וגורמות לחברה לשפוט אותו ואף לנדות אותו עוד בטרם הוכח שהוא אכן אשם. גם התייחסות המשטרה ובתי המשפט לחשודים אלה מחמירה. לא בקלות יצליח עורך דין עבירות מין להוכיח את חפותו של החשוד. המאזניים תמיד ייטו לטובת המתלונן (לרוב מתלוננת) והרשויות ייטו לקבל את גרסתם. לרוב התייחסות זו מסתברת כנכונה, אך מספיקים מקרים בודדים שקרו בהן הוכחה צדקת החשוד כדי שההתייחסות אל החשוד תהיה בצורה האובייקטיבית ביותר.

סוגים שונים של עבירות מין

עבירות מין מתפרשות על פני סקאלה של דרגות חומרה, כך שגם אם לא ניתן להוכיח את חפותו המלאה של החשוד, עורך דין עבירות מין ינסה תמיד למצוא את הדרכים להוכיח שהעבירה אותה ביצע החשוד חמורה פחות. העבירה הנחשבת לקלה ביותר (עד כמה שניתן לקרוא לעבירה מינית קלה) היא הטרדה מינית והחמורה שבהן היא אונס. בדרך ישנן עבירות כמו מעשה מגונה או מעשה סדום. כמובן שגם עבירת המין הקלה ביותר היא חמורה, אך ישנו הבדל על פי חוק בהתייחסות לעבירות השונות ובענישה עליהן ולכן ינסה עורך הדין לחתור להקלה בעבירה המיוחסת וכך גם בעונש. היום אפשר גם להפריד בין עבירות מין בצורה נוספת: עבירות המבוצעות פיזית ועבירות אינטרנט כמו הצגה של תמונות וסרטונים לא הולמים לקורבן.

הייחודיות של עבירות אלימות במשפחה

עבירות אלימות באופן כללי נחשבות לחמורות. בתוכן ישנה כאמור רגישות רבה לעבירות מין, וישנן עבירות אלימות נוספות אשר עורך דין עבירות אלימות יוכל להעיד שלא פשוט לייצג חשוד בעבירות אלה והן עבירות אלימות במשפחה. אלימות במשפחה מתקבלת על ידי הרשויות והחברה בכלל בחומרה רבה. כאן אדם חשוד בפגיעה באנשים הקרובים אליו ביותר, כאלה שהוא אמור לספק להם ביטחון. החומרה בהתייחסות לעבירות אלימות במשפחה באה לידי ביטוי למשל בכך שהחשוד אינו זכאי לשימוע לפני הגשת כתב אישום כפי שהוא זכאי בעבירות אחרות בדרגת פשע. לכן, חשוב בעבירות מסוג זה במיוחד לבחור עורך דין בעל ניסיון רב שמאחוריו גם הצלחות וזיכוי חשודים או נאשמים.

עו"ד הילה שבו היא עורכת דין פלילית בעלת ניסיון אשר מייצגת חשודים ונאשמים בהצלחה גם במקרים מורכבים של עבירות מין או עבירות אלימות. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version