Site icon מקומון רמת גן

האם התמכרות לקנאביס נפוצה ואיך להתמודד איתה?

קרדיט Canva

קנאביס, הידוע גם בשם גראס, ירוק ומריחואנה, מגיע במגוון צורות וניתן להשתמש בו במגוון דרכים. יש אנשים שמעשנים את הפרחים היבשים בבאנג או ג'וינטים. אחרים מייצרים חומרים הניתנים למאכל, כגון בראוניז ועוגיות, על ידי אפיית מריחואנה לתוכם או על ידי חליטת תה קנאביס.יש כאלו הצורכים את השמן של הקנאביס במכשירי אידוי או עטי מריחואנה, מאפשרים לאנשים לשאוף אדי קנאביס. אבל בסופו של דבר, הקנאביס הוא סם, כלומר יש לו פוטנציאל גבוה לפתח תלות, ורבים מהאנשים שצורכים אותו באופן קבוע, ומתחילים להרגיש פגיע בניהול אורך חיים תקין, זקוקים לא פעם לעזרתו של מרכז גמילה מקצועי.

נתונים על קנאביס והתמכרות

לשימוש קבוע במריחואנה יש השפעה שלילית על אזורי המוח המחוברים לזיכרון, למידה, קבלת החלטות ורגש, מה שהופך אותו למסוכן במיוחד עבור מתבגרים שמוחם עדיין מתפתח. השימוש בקנאביס הולך וגדל בכל קבוצות הגיל. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה בצריכה של הקנאביס גם בקרב נשים, ואפילו נשים בהריון, כאשר משתמשים בגילאי 18 עד 25 הם בעלי שיעורי השימוש הגבוהים ביותר.

THC ותרכובות אחרות מעשן מריחואנה חודרות לזרם הדם דרך הריאות, שם הן עוברות במהירות לחלקים אחרים של הגוף והמוח. כתוצאה מכך, התוצאות מורגשות מיד. לעומת זאת, כאשר אנשים צורכים מריחואנה דרך מזון או משקה, הסם ומרכיביו הכימיים חייבים לעבור תחילה דרך מערכת העיכול. אז, זה יכול לקחת 30 עד 60 דקות. ההשפעות של מריחואנה יכולות לכלול:

שימוש ברמות גבוהות בקנאביס, יכול לגרום להשפעות הבאות:

במקרים בהם האדם צורך קנאביס לאורך תקופה ממושכת, אשר מובילה להתגברות החרדות ותחושת הדיכאון, ומתחילה לפגוע בתפקוד היומי, גמילה מקנאביס היא האפשרות שצריך לבחון.

סימני אזהרה להתמכרות לקנאביס

הפרעת שימוש בקנאביס מאופיינת בשימוש כפייתי במריחואנה למרות השפעותיה המזיקות. משתמשי קנאביס רגילים עלולים להיות מושפעים מההתמכרות שלהם. על פי מחקר, התמכרות משפיעה על 9% מהאנשים המשתמשים במריחואנה באופן קבוע. על פי מחקרים, שימוש חמור ומתמשך במריחואנה יכול לשנות את הרשתות העצביות של המוח.

אדם עם התמכרות לקנאביס, יכול להתמודד עם הפרעות נפשיות, חרדות קשות, קושי בתפקוד תקין, התבודדות חברתית ועוד. אם אתם מזהים את הסימנים של התמכרות לקנאביס אצלכם או אצל אחד מקרובי המשפחה, צרו קשר עם מרכז גמילה ניקה ישראל, ואנשי מקצוע הטובים בתחום יבואו לעזרתכם.

Exit mobile version