Site icon מקומון רמת גן

בקשה לצו קיום צוואה

דמי מזונות

credit: canva.com

על מנת לממש צוואה ולהעביר בעלות על נכסיו של הנפטר יש להגיש בקשה שמטרתה להוציא לפועל את הירושה הכתובה. ההליך נקרא הגשת בקשה לצו קיום צוואה וניתן לעשות זאת על ידי עורך דין לענייני ירושה וצוואה. עו"ד הוא המייצג שלכם בפני רשם לענייני ירושה. חשוב להבין שזה לא מספיק שישנה צוואה אלא יש לממש אותה – ולכן חשוב להגיש בקשה כזו. יש לפנות אל עורך דין לענייני משפחה תל אביב אשר מטפל בין היתר בענייני צוואה וירושה.

בקשה ידנית או מקוונת

ניתן להגיש בקשה לצו קיום צוואה באופן מקוון או ידני. במידה ואתם בוחרים שלא לעשות זאת באמצעות עורך דין לענייני משפחה תל אביב (מייד נפרט מהם הסיכונים להגשה עצמאית) תוכלו להגיש את הבקשה ידנית במשרדי רשם הירושות או באופן מקוון דיגיטלי דרך אתר האינטרנט. כאשר אתם בוחרים להגיש בקשה כזו באופן עצמאי אתם לוקחים סיכון מסוים ומדוע. משום שאם אין צוואה כתובה או שתוכנה לא ברור, או שלמשל יש לכם עילה להגיש התנגדות לצוואה – הרי שיש להגיש בקשות אחרות ולא בקשה לצו קיום צוואה.

אם למשל יש לכם התנגדות כלשהי לכתוב בצוואה הרי שניתן במסגרת הבקשה לצו קיום צוואה להגיש התנגדות, ולפי פרק הזמן הקבוע בחוק (ישנה תקופת מסגרת של ימים במהלכם ניתן להגיש התנגדות, ובמידה ולא הוגשה התנגדות הרי שפספסתם את חלון הזמנים).

בקשה לצו קיום צוואה או צו ירושה?

חשוב להבין הבדל שקיים בין צו לקיום צווה לבין צו ירושה. כאשר הנפטר לא ערך צוואה, הרי שיש להגיש בקשה לצו ירושה. מטרתה של בקשה כזו היא לאפשר חלוקה של נכסי הנפטר בין יורשיו החוקיים. מקרה נוסף בו ניתן להגיש בקשה לצו ירושה הוא כאשר הנפטר ערך צוואה אך היא איננה מתייחסת לרכוש שבבעלותו הרשום על שמו.

עורך דין לענייני משפחה – תחומי אחריות

עורך דין לענייני משפחה תל אביב והסביבה מטפל בתחום הצוואות והירושות, בתחומי המשמורת, דמי מזונות ותיקי גירושין , והן בתחומים נוספים כמו פונדקאות או אימוץ למשל.

Exit mobile version