Site icon מקומון רמת גן

בחירת החשמלאי המתאים

קרדיט - pixabay

זקוקים לעזרתו של חשמלאי? לפני שאתם ממהרים לחפש באינטרנט אחר חשמלאי שיוכל לעזור לכם לפתור את הבעיה, חשוב שתדעו – רישיון בודק חשמל נחלק לשלוש דרגות, כאשר הרישיון הבכיר ביותר הוא של בודק חשמל סוג 3, הרשאי לעסוק בבדיקות חשמל בכל מתקן חשמלי. חשמלאי מסוג זה רשאי לבצע בדיקות שחשובות להבטחת בטיחות המבנה מבחינת החשמל, כמו בדיקת מכשירים מטלטלים, הארקה, מתח צעד, הפרעות חשמל, ועוד. חשמלאי מסוג 3 הוא איש מקצוע שאחראי על בדיקה והבטחת בטיחות מערכות החשמל במבנים, פרטיים או ציבוריים. סוג זה של מפקח הוא בעל הכשרה גבוהה והוא מנוסה בתחום החשמל ויכול לזהות סכנות ובעיות פוטנציאליות במערכות חשמל. תפקידו כולל עריכת בדיקות של מערכות חשמל כדי לוודא שהן עומדות בתקני בטיחות ומתאימות לכללי הבנייה, כמו גם בחינת תוכניות חשמל והדרכה לקבלני חשמל ובעלי מבנים על מנת להבטיח שההתקנות בטוחות ומתאימות לקוד.

בדיקות יקרות ערך שמבצע החשמלאי

בין הבדיקות אותן מבצע חשמלאי מסוג זה, ניתן למצוא גם בדיקה תרמוגרפית ללוחות חשמל. בדיקה תרמוגרפית היא תהליך המשמש לאבחון וזיהוי מוקדם של בעיות פוטנציאליות במערכות חשמל על ידי בדיקת דפוסי טמפרטורה חריגים. תהליך זה ידוע גם בשם תרמוגרפיה אינפרא אדומה או הדמיה תרמית. במהלך הבדיקה התרמוגרפית, מפקח החשמל משתמש במצלמת הדמיה תרמית כדי לזהות אזורים במערכת החשמל המייצרים חום חריג. אזורים אלה עשויים להצביע על בעיות כגון חיבורים רופפים, מעגלים עמוסים מדי או סכנות פוטנציאליות אחרות. בדיקה זו היא חשובה ביותר, שכן על ידי זיהוי בעיות פוטנציאליות באמצעות בדיקה תרמוגרפית, בעלי נכסים וקבלני חשמל יכולים לנקוט בפעולה מתקנת לפני שמתרחשת בעיה חמורה יותר שעלולה לגרום לשריפות ולסכן את בעל הנכס, או את הדיירים. הבדיקה היא אינה חובה על פי דרישת תקנות החשמל, אך ביצועה יכול למנוע תיקונים יקרים, תקלות בציוד ואפילו שריפות, לכן, בבואכם לבניית בית חדש, בניין, או כל מבנה אחר, מומלץ להתייעץ עם חשמלאי מוסמך ולבצע בדיקה כזו.

בעיות חשמל יכולות להסתתר גם מתחת לפני השטח

בדיקה נוספת שמבצע חשמלאי היא בדיקה בה מתבצע איתור תשתיות תת קרקעיות. בדיקה לאיתור תשתיות תת קרקעיות משמשת לאבחון והערכת המצב של מערכות חשמל שמותקנות מתחת לפני האדמה כמו כבלי חשמל וצינורות. בדיקה זו נועדה לוודא שהמערכות פועלות כהלכה ואינן בסיכון לכשל, ולזהות סכנות פוטנציאליות כמו נזק לכבלים או נוכחות של מים או מזהמים אחרים. במהלך בדיקת התשתיות, מפקח החשמל משתמש בציוד מיוחד כגון מכ"ם חודר קרקע, כדי לאתר ולהעריך את מצבם של רכיבים תת-קרקעיים, ובודק חזותית כל רכיב הנמצא מעל פני הקרקע כגון שנאים ומתגים. יראל הנדסת חשמל הינה חברה בעלת ניסיון רב שנים בתחום מערכות החשמל, מתקני מתח גבוה, מערכות בקרה, בדיקת כל סוגי המתקנים, ומערכות גילוי אש ותחזוקה. היא מחזיקה מהנדסי חשמל מנוסים ומקצועיים בדרגה הגבוהה ביותר, שיוכלו לספק פתרונות לכל בעיות החשמל בהן נתקלתם – וגם לאלו שאולי עדיין לא. להתייעצות עם צוות המומחים של חברת יראל הנדסת חשמל, פנו אליהם בטלפון 050-7020080 או בטלפון 04-8282718.

Exit mobile version