Site icon מקומון רמת גן

איך מנהלים תהליכי טיפול נפשי בגישה הוליסטית

קרדיט - Freepik

הגישה ההוליסטית היא רעיון טיפולי שראשית הגותו טמונה כבר בכתביהם הקדומים של סוקרטס וחבריו מעולמות הפילוסופיה היוונית, אבל רק בעשורים האחרונים החלו מטפלים להכניס אותו לסל הגישות הטיפולי בתחומי החיים השונים. זה די מוזר, כיוון שמדובר בגישה שמתיישבת על הלב ומעוגת היטב בהיגיון האנושי, אבל לקח זמן לרופאים להודות שאכן לא ניתן לטפל בהפרעה ספציפית באופן מיטבי בלי לראות את התמונה הכוללת. כיום משתמשים בגישה ההוליסטית לא מעט מטפלים וגם רופאים, כהשלמה לתהליכי רפואה פשוטים ובמיוחד כאשר מזהים תקשורת גוף נפש שמוליכה את המצב שאנחנו מזהים. למרות זאת, בדרך כלל עדיין לא ניתן לקבל טיפול ארוך טווח בגישה ההוליסטית במרפאות או במכונים כלליים, מרבית הרופאים יביטו על תמונת המצב הפיזית באופן ספציפי ולא יתנו מענה כולל למה שמאחוריה. רק מרכז הוליסטי מקצועי ייקח את המטופל בגישה הוליסטית מלאה וינהל תוכנית טיפולית בהתאם לכך.

כיצד הגישה ההוליסטית מטפלת בקושי נפשי

הגישה ההוליסטית מאמינה כי ישנה הלימה קבועה בין הגוף לנפש האדם, וכי התקשורת התמידית ביניהם מייצרת תגובתיות שרשרת בלתי פוסקת. למשל, כאשר אתם ניגשים לרופא לצורך מעקב אחר רמות סוכר גבוהות או כולסטרול גבוה, הוא יפנה לבדוק את המדדים הפיזיים בלבד ויתאים לכך טיפול, תרופה קבועה או הגבלות תזונה כאלו ואחרות. בגישה ההוליסטית לעומת זאת יפנו אתכם לסקירה מעמיקה של החוויות הרגשיות האחרונות שעברו עליכם, מתוך הבנה שבנפש טמונה סיבה לכך שהגוף הגיב באופן כזה. במקרה כזה, לא יהיה ניתן לטפל בקושי פיזי של אדם בלי לזהות את הגורם הנפשי שעומד מאחורי התסמין הפיזי ולטפל בו, למשל באמצעות טיפול בפוסט טראומה או טיפול נפשי אחר, בהתאם לממצאים שמחפשים במהלך הטיפול. העבודה המשותפת של צוות המטפלים והמטופל יחד תהיה למצוא מזור לכאב הפנימי או למצוקה הנפשית שהביאה איתה את הסבל הפיזי, ובכך לרפא באופן הוליסטי את התחושה הפיזית והנפשית כאחד.

הגישה ההוליסטית בטיפול דו צדדי

מנגד, כשם שהתחושה הנפשית משפיעה על המצב הפיזי, כך ההיבט הפיזי הוא בעל השפעה משמעותית על מצבו הנפשי של האדם. לכן, השקעה בפרמטרים גופניים, מגע, עיסויים טיפוליים ועוד- יעניקו בוסט ריפוי גם לנפש פנימה. אנחנו במרכז הולינה ישראל מאמינים כי כל תהליך גמילה מקנאביס או ריפוי טראומה, טיפול בכפייתיות או מחשבות טורדניות, יהיה מהיר, אפקטיבי ועמיד לאורך זמן אם נשתמש במימד פיזי מרפא במקביל לעבודה הפנימית.

Exit mobile version