Site icon מקומון רמת גן

איך לעזור לבני הנוער שלכם להתייחס ביתר חיוביות לחיים?

קרדיט - Freepik

המודעות למצבם הנפשי של ילדים ונוער גדולה יותר מאשר בעבר וכבר לא מקלים ראש במצוקות שונות של בני הנוער. אם פעם היה צורך במצב קיצוני מאוד על מנת לשלוח נער לטיפול פסיכולוגי, היום לא ממתינים למצב כזה. היום ידוע שתמיכה וחיזוקים, העצמה יומית ומתן כלים מעשיים לבני נוער להתמודד עם החיים וקשייהם יכולים לעזור להם לדול בצורה בטוחה ונינוחה יותר. החיים האלה מלאים באתגרים ולא תמיד גם ההורים והמורים עצמם יודעים לתת מענה נכון. לשם כך אפשר לשלוח אותם לקבל טיפול רגשי לנוער, וזה במקרים שבהם נחוצה התערבות מעבר לשיחות שוטפות או שיטות שונות להעצמה. טיפולים רגשיים ניתנים היום במגוון מצבים ועל ידי מטפלים שונים, כאשר לכל אחד מהם השיטות שלו שרואות את המטופל בצורה הוליסטית. השיטה של גיל וינטרוב – מטפל רגשי, מוסיקאי ואיש חינוך תודעתי מוסמך, עושה שימוש בכלים שונים כמו מוזיקה וקבוצות העצמה ותמיכה כדי לעודד נוער להאמין בעצמו ולהתגבר עם משברים.

איך לעזור לנוער להיות חברותי?

גיל הנעורים הוא גיל קשה שבו נוער מתמודד עם משברים שונים, עם דימוי עצמי נמוך, עם קשיים חבריים וקשיי תקשורת עם עצמם ועם אחרים. כל זה משפיע עליהם ומונע מהם להתפתח בדרך שיכלו להתפתח אילו היו להם יותר מיומנויות להתמודד, ליצור קשרים מועילים ולהיעזר בחברים. יש דרכים שונות על מנת לעזור להם בכך ואחת המטרות שלהן היא פיתוח מיומנויות חברתיות, באמצעים לא סטנדרטיים בהכרח. יש שיטות כמו NLP או מפגשים של קבוצות תמיכה והעצמה, קינסיולוגיה, תרפיית הממדים, נגינה או ריפוי בצלילים, כך שהם יכולים להגיע אל עצמם ואל שורש הבעיה מכיוונים שונים בכלים שעוקפים את הקושי הרגשי שלהם להתבטא. בעזרת כלים אלה יוכלו להקשיב לעצמם ללא הסחות הדעת מבחוץ ולמצוא את המיקוד הפנימי שלהם כדי לפתח חוסן ויכולת לתקשר עם אחרים.

חשיבות התמיכה החברתית

ילד יכול להיות תלמיד מצטיין בלימודים אבל אם תשאלו אותו מה חשוב לו הוא ידבר על החשיבות של החברים שלו, על המעטפת התומכת בו ועל יצירת קשרים טובים עם חברים שאתם הוא גדל, מבלה, מתייעץ, חולק רגעים טובים ורעים. לכן, מי שאינו מצליח למצוא בעצמו קבוצה כזאת בגלל קשיים חברתיים וקשיי תקשורת, יכול להיעזר בקבוצות תמיכה מיוחדות ששירות זה מאפשר להם. קבוצות חברתיות לילדים בהנחיית גיל וינטרוב – מטפל רגשי, מוסיקאי ואיש חינוך תודעתי מוסמך יכולות לסייע להם להתפתח חברתית ולרכך את כל הקשיים.

Exit mobile version