Site icon מקומון רמת גן

איך לבחור את הגנרטור הנכון שיאיר לכם את האירוע?

צילום: FREEPIK

תכנון אירוע מחייב תשומת לב מלאה לפרטים רבים מאוד. אחד העיקריים שבהם הוא כמובן החשמל – בעידן הנוכחי בכל אירוע, פרטי או עסקי, גדול או קטן, נעשה שימוש בשלל מכשירים שכל אחד מהם זקוק לחשמל. כשהאירוע נערך במקום שאין בו חיבור לרשת החשמל, הפתרון הוא גנרטור ובחירה נכונה שלו היא לא פחות מקריטית. בכתבה זו תמצאו מידע שיבטיח קבלת החלטה מושכלת ומועילה.

הספק שיבטיח את פעילות כל המכשירים החשמליים

המפתח הראשון לבחירת גנרטורים להשכרה הוא ההספק של כל דגם. כדי לדעת מהו ההספק הנחוץ לכם, השלב הראשון הוא עריכת רשימה של כל מכשירי החשמל שברצונכם לחבר לגנרטור לטובת האירוע. על כל מכשיר כזה מופיע ההספק שלו, כשיחידת המידה היא וואטים. סכמו את ההספקים של כל המכשירים והמתקנים, הוסיפו מקדם ביטחון של 20-30% – וזהו ההספק הנכון עבור הגנרטור לאירוע. מומלץ לעבור על הרשימה ולוודא שלא שכחתם אף מכשיר שזקוק לחשמל.

גנרטור שלא מייצר דציבלים רבים מדי

תוך כדי שהגנרטורים מייצרים חשמל, הם מייצרים גם רעש. למרבה הצער עדיין לא הומצא גנרטור חרישי לגמרי, אבל כן יש הבדלים בין דגמים שונים מבחינת כמות הדציבלים בזמן הפעולה. כמו כן יש גנרטורים שמגיעים עם כיסוי אקוסטי שמפחית את הרעש. ככל שהגנרטור ממוקם בנקודה סמוכה למקומות שבהם נמצאים משתתפי האירוע, כך גדל המשקל של פרמטר זה בהחלטה הסופית.

לא לוותר על AVR

המלצה חשובה נוספת כשבוחרים גנרטור שיאיר את האירוע, ולא רק יאיר אלא גם יגביר את המוזיקה, יאפשר הכנת אוכל ואולי גם הפעלת מערכות מיזוג שונות ועוד, היא לבחור דגם עם AVR. ה-AVR הוא מייצב מתח, וכשלגנרטור מחובר מכשיר רגיש לנפילות מתח או לתנודות חדות במתח החשמלי, זהו רכיב הכרחי אם אתם רוצים ראש שקט באמת. שימו לב: מגברים עלולים להינזק במקרים שבהם המתח החשמלי לא קבוע, ולכן גנרטור ללא AVR עלול להוביל למפח נפש של ממש כשההגברה תקרוס בזמן האירוע.

סוג הגנרטור

גנרטורים פועלים על דיזל, גז או בנזין. אם יש חיבור לגז במקום שבו נערך האירוע ומוצב הגנרטור, וניתן לנצל אותו בלי השקעה מרובה, זוהי האופציה המועדפת. במקרים אחרים, כשהבחירה היא בין דיזל לבנזין הכף נוטה לטובת האופציה השנייה.

זהות היצרנית

התפקיד הקריטי של הגנרטור באירוע גורם לכך שאי אפשר להתפשר גם על זהות היצרנית. רק גנרטורים של חברות מובילות בתחום זה הם גנרטורים אמינים ועמידים שאפשר לסמוך עליהם שלא ישבקו חיים בדיוק כשהאורחים מתחילים להתאסף.

אחרי ששקללתם את כל הפרמטרים הנ"ל, ובפרט וידאתם שהדגם המוצע לכם יכול להפעיל את כל המערכות הזקוקות לחשמל וגם לא מרעיש יתר על המידה, אפשר (ורצוי מן הסתם) להתייחס גם למחיר ולחפש אופציה זולה.

Exit mobile version